ویژگی Word Lens مترجم گوگل به امکانات جدیدی مجهز شد


رسانه کلیک – سال ها از راه اندازی ویژگی Word Lens در مترجم گوگل می گذرد و این ویژگی روز‌به‌روز در حال بهبود و توسعه است. شرکت گوگل سالهاست که ویژگی Word Lens را برای مترجم خود راه اندازی کرده است. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا از طریق دوربین تلفن هوشمند خود، […] نوشته ویژگی Word Lens مترجم گوگل به امکانات جدیدی مجهز شد اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – سال ها از راه اندازی ویژگی Word Lens در مترجم گوگل می گذرد و این ویژگی روز‌به‌روز در حال بهبود و توسعه است.

شرکت گوگل سالهاست که ویژگی Word Lens را برای مترجم خود راه اندازی کرده است. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا از طریق دوربین تلفن هوشمند خود، معنی کلمات و عبارات را به سادگی پیدا کنند. اخیرا تغییرات بسیاری در راستای بهبود این ویژگی ایجاد شده که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.

اضافه شدن زبان های جدید

ویژگی Word Lens اکنون بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می کند. کاربران قادر هستند تا کلمات را از بین ۸۸ زبان مبدا انتخاب کرده و آن ها را به ۱۰۰ زبان مرجع بازگردانند. زبان هایی که اخیرا به این مجموعه اضافه شده عبارتند از زبان عربی، هندی، مالایی، تایلندی و ویتنامی.

شناسایی خودکار زبان

مترجم تصویری گوگل اکنون این قابلیت را دارد تا زبان های مختلف را به صورت خودکار شناسایی کند. پیش از این، کاربران مجبور بودند تا زبان مبدا کلمات را به صورت دستی وارد کنند. اهمیت این ویژگی بیشتر هنگام سفر به کشورهای چند زبانه مشخص می شود.

بالا رفتن دقت ویژگی Word Lens

شرکت گوگل با بهره گیری از تکنولوژی ترجمه ماشینی عصبی و یا همان Neural Machine Translation، توانسته خطاهای موجود در ترجمه را تا ۵۵ الی ۸۵ درصد کاهش دهد. بنابراین استفاده از تکنولوژی مذکور در Word Lens، دقت ترجمه در حالت آنلاین را بهبود می بخشد.

تغییرات بصری

شرکت گوگل همچنین برای درک بهتر این اپلیکیشن، تغییرات بصری متعددی را روی آن اعمال کرده است. به این ترتیب که اکنون کلیه قابلیت ها نظیر Instant ،Scan و Import، گزینه مربوط به خود را در پایین صفحه دارند.

ویژگی Word Lens مترجم گوگل به امکانات جدیدی مجهز شد

علاوه بر تغییراتی که تاکنون نام بردیم، کمپانی گوگل اعلام کرده است که لرزش ناشی از حرکت را نیز هنگام استفاده از Word Lens کاهش داده تا تصاویر خواناتر و با وضوح بالاتری گرفته شوند.

Source: androidauthority

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا