مرشد سعیدی در بیمارستان بستری شد/ ضبط ویدئویی مجالس نقالی مرشد پس از بهبودی


مرشد سعیدی در بیمارستان بستری شد/ ضبط ویدئویی مجالس نقالی مرشد پس از بهبودی

مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از بستری شدن مرشد سیدمصطفی سعیدی در یکی از بیمارستان‌های اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، «محسن میرزاعلی»، مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با اعلام این خبر گفت: متأسفانه باخبر شدیم که مرشد سعیدی، این هنرمند پیش‌کسوت که از جمله چهره‌های مطرح نقالی و پرده خوانی محسوب می‌شود، مدتی دچار کسالت شده و اکنون در بیمارستانی در اراک بستری است.

وی ادامه داد: آیین بزرگداشت مرشد سعیدی در دوره دوم جشنواره نقالان و پرده‌خوانان علوی برگزار شد و در اختتامیه این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین از ایشان تعدادی طومار دست‌نویس در دبیرخانه جشنواره بایگانی شده است.

مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که به جهت تسریع در روند درمانی این هنرمند پیشکسوت اقدامات لازم برای انتقال و بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران را به انجام برسانیم.

وی افزود: به امید خدا پس از بهبودی مرشد سعیدی که از جمله مفاخر هنر نقالی و پرده‌خوانی به‌ویژه در عرصه روایات و قصص دینی و قرآنی هستند، دفتر تعزیه حوزه هنری شرایطی را فراهم خواهد آورد تا ضبط ویدئویی باکیفیتی از برخی مجالس ایشان صورت گیرد و در این واحد آرشیو شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی