پاکسازی طبیعت سوکهریز برای استقبال از جشنواره ترش و شیرین


پاکسازی طبیعت سوکهریز برای استقبال از جشنواره ترش و شیرین

زنجان - ایرنا - طبیعت روستای سوکهریز در شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان به منظور برگزاری جشنواره ترش و شیرین (محصول انگور)، مورد پاکسازی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طبیعت روستای گردشگری سوکهریز شهرستان خرمدره به جهت استقبال و آماده سازی محل برای برگزاری دومین جشنواره ترش و شیرین، پاکسازی شد.

امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پاکسازی روز دوشنبه /۳۱ تیر ماه / به همت جمعی از اهالی روستای سوکهریز، کارکنان اداره محیط زیست، شهرداری و شورای اسلامی شهر خرمدره، انجام شد.

وی افزود: در برنامه پاکسازی طبیعت روستای گردشگری سوکهریز شهرستان خرمدره، قریب ۴۰ نفر حضور داشتند و مقدار قابل توجهی زباله جمع آوری و توسط شهرداری به محل دفن زباله‌های شهری انتقال یافت.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: جشنواره ترش و شیرین به مناسبت فصل برداشت محصول انگور در روستای گردشگری سوکهریز در اواخر مرداد ماه جاری به همت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خرمدره برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره ترش و شیرین از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۹۶ و با هدف مختلف ازجمله گسترش توریسم روستایی، معرفی بهترین و باکیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه‌گذار خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط روستاییان و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی در زمینه منابع طبیعی، در منطقه توریستی داسداران شهرستان خرمدره و با حضور مسئولان استانی و کشوری و شماری از هنرمندان شاخص کشور برگزار شد.

جاده‌ی توریستی سوکهریز شهرستان خرمدره که یکی از سرسبزترین و زیباترین جاده‌های ایران به شمار می‌آید همه ساله پذیرای خیل مسافران و گردشگران است و حاشیه این جاده پوشیده از درختان سر بر افراشته بوده و وجود باغات و آب و هوای مناسب نیز از عمده عوامل جذب توریست به این منطقه است.

باغات میوه و انگور و مزرعه‌هایی که صیفی و سبزی در آنها کاشت می‌شود در روستای سوکهریز فراوان است و مردم این روستا محصولات خود را در کنار جاده در معرض دید و فروش می‌گذارند و با استقبال خریداران مواجه می‌شوند.

۶۰۸۴/۸۰۶۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


بازار شب یلدا در زنجان