ایجاد ٣هزار شغل در معادن کوچک با عملیاتی شدن ٦٠٠بسته سرمایه‌گذاری/ سهم ٨٥درصدی معادن کوچک در اشتغال


ایجاد ٣هزار شغل در معادن کوچک با عملیاتی شدن ٦٠٠بسته سرمایه‌گذاری/ سهم ٨٥درصدی معادن کوچک در اشتغال

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در سال 98، پیش بینی شده 600 بسته سرمایه گذاری عملیاتی شود که حاصل این امر ایجاد ٣هزار شغل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، وجیه الله جعفری امروز در همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اظهار کرد: فعال سازی معادن کوچک، هم اکنون به عنوان طرح اولویت دار اقتصاد مقاومتی در بند ۳۷ سیاست های ابلاغی گنجانده شده است، و همچنین ۲۴۸ معدن در حال تجهیز است که بیشتر آنها در استان مرکزی قرار دارد.

وى با بیان اینکه تاکنون ۱۲۶ معدن کوچک مقیاس اطلاعات خود را ارسال کرده اند و در ۹ استان پردازش اطلاعات تکمیل شده ادامه داد: از تعداد معادن پردازش شده، ۱۶۵ معدن فعال، قابل توسعه و اشتغال جدید بوده اند. به گفته وی، ۱۸۵ معدن نیز غیر فعال بوده و قابلیت احیا دارند.

به گفته جعفرى، در حوزه معادن کوچک ۴۷ بلوک بندی تعریف شده که با احداث واحد فرآوری ثابت قابل فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: در ایران ۹۸.۳ درصد معادن، معادن کوچک هستند و این حوزه ۸۵ درصد سهم اشتغال معادن را به خود اختصاص داده است. جعفری ادامه داد: ۶۵ درصد تولیدات معادن مربوط به این معادن است.

جعفرى تاکید کرد: انتظار داریم با هماهنگی بیشتر با نهادها و تشکل ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و تشکل ها بتوانیم هم افزایی قابل توجهی ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر