24 هزار تن آسفالت در معابر شهر زنجان پخش شد


24 هزار تن آسفالت در معابر شهر زنجان پخش شد

زنجان - ایرنا - از ابتدای سال جاری تا کنون 24 هزار تن آسفالت در مناطق سه گانه شهرداری زنجان پخش شده که این روند تا برقراری وضعیت مناسب آب و هوایی ادامه دارد.

معاون امور زیر بنایی شهرداری زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی شهر زنجان طی ماههای اولیه سال جاری، آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهری زنجان از اواخر اردیبهشت با جدیت بیشتری آغاز شد.

داود نوری افزود: طرح نهضت آسفالت ریزی شهرداری زنجان از اواخر سال گذشته در آغاز شد که هدف از انجام این کار ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر و خیابان‌های مناطق مختلف شهری بود.

این مسئول ادامه داد: بیشترین آسفالت ریزی شهر زنجان به منطقه سه شهرداری اختصاص داشته و توزیع عادلانه این نوع خدمت نیز در مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۶۰ هزار تن آسفالت با رعایت همه جوانب فنی و کیفی برای بهسازی معابر این شهر استفاده می شود که تاکنون ۲۴ هزار تن آن انجام گرفته است.

نوری افزود: با همکاری شهرداری های مناطق ماهانه هفت هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی توسط اکیپ های شهرداری آسفالت ریزی می شود که نظارت های جدی بر نحوه آن عمال می شود.

وی اضافه کرد: امسال بودجه ۲۴ میلیارد تومانی برای آسفالت ریزی شهر زنجان در نظر گرفته که تا کنون ۴۵ درصد این مبلغ جذب شده که امیدواریم این رویه همچنان رویه مناسب خود را ادامه دهد.

معاون امور زیر بنایی شهرداری زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته بر نحوه آسفالت ریزی علاوه بر وجود آزمایشگاه مکانیک خاک، ۲ نفر کارشناس در هر منطقه شهرداری، ۲ نفر نیز در شهرداری مرکزی بر چگونگی کارهای انجام شده نظارت می کنند.

وی یادآوری کرد: برای اولین بار بر آسفالت تولیدی شهر زنجان از افزودنی های نانو که در انحصار شرکت خارجی است، استفاده شده و به نوبه خود کیفیت مصالح سنگی را به مراتب افزایش می دهد.

نوری افزود: شهرداری آسفالت مورد نیاز خود را از کارخانه های مربوط به سازمان عمران و باز آفرینی شهری و در سطح استان تهیه و خریداری میک ند و در این ارتباط مشکلی وجود ندارد.

به گفته، معاون امور زیر بنایی شهرداری زنجان ستفاده از لایه‌های حفاظتی آسفالت برای افزایش عمر روکش آسفالت، راه اندازی دومین کارخانه تولید آسفالت و بهره گیری از مشاور فنی کنترل کیفی آن با عقد قرار داد از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری بوده است.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراسم تشییع و تدفین شهید« مسعود منتجبی » در زنجان