گردوهای اوکراینی به مازندران نرسید


گردوهای اوکراینی به مازندران نرسید

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بیش از یک تن مغز گردوی قاچاق در شهرستان زنجان کشف و ضبط شده است.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشف مغز گردوی قاچاق، اظهار کرد: بیش از یک تن مغز گردوی قاچاق از یک واحد نیسان که در حال حرکت به سمت استان‌ مازندران، کشف و ضبط شده است و این محموله از کشور اوکراین وارد شده و در سنندج بارگیری شده بود.

این مسئول ادامه داد: 1398 کیلوگرم گردو که در 140 گونی بسته‌بندی‌ شده به ارزش اولیه 780 میلیون ریال با دو نفر متهم به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد و این پرونده خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قاچاق بودن محموله محرز شده و پرونده در حال رسیدگی است و پس از انجام تحقیقات لازم وو دریافت گزارش‌های کارشناسی، حکم مقتضی صادر خواهد شد.

ممیزی تصریح کرد: باید اقدامات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز، افزایش یابد و باید به این نکته اشاره کرد که مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه، نقش مهمی بر عهده دارند، مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت لازم را داشته باشند؛ به گونه‌ای که باید این موضوع به یک مطالبه عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یادآور شد: قاچاق کالا باعث بیکاری خیل عظیمی از جوانان می‌شود، به همین خاطر مبارزه با قاچاق کالا در راس امور قرار دارد. قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق و مستمر بر بازار، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش دهند و برای حفظ ثبات در بازار و جلوگیری از تخلف باید از همه توان استفاده کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!