اولین مرکز نوآوری بانوان راه اندازی شد


اولین مرکز نوآوری بانوان راه اندازی شد

تهران- ایرنا- اولین مرکز نوآوری بانوان با نام مانا امروز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شد.

حکیمه فری زاده رئیس مرکز نوآوری مانا در این مراسم گفت: این مرکز به دلیل نیاز بانوان به محلی امن برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های خانوادگی راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: در ابتدای راه‌اندازی این مرکز طراحی زیر ساخت‌های متناسب با نیاز بانوان درنظر گرفته شد و در مرحله بعدی سعی شد شتابدهنده‌ها و پیش شتابدهنده‌ها ورود پیدا کنند.
فری زاده بیان کرد: در این مرکز نوآوری، شتابدهنده بانوان دارای ۵ تیم با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ تومان است و در مرحله پیش شتابدهی نیز شش تیم و ۵۰میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است و ۵۰ میلیون تومان نیز گرنت حمایتی برای رساندن نمونه اولیه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری بانوان به لحاظ زیر ساختی با سایر مراکز تفاوت دارد، در این مرکز جدای از فضای کار اجرایی، فضای کار مادر و نوزاد و فضای نگهداری کودک نیز داریم.
فری زاده افزود: در این مرکز سعی شده فضایی مهیا شود تا هیچ خانم خلاق به دلیل عدم وجود فضای مناسب از اکوسیستم نوآوری دور نماند.

افزایش تعامل و همکاری بانوان در فعالیت‌های کارآفرینی و استارت‌آپی و استاندارد سازی فضای مورد نیاز مادران در محیط‌های کار اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهداف دیگر راه اندازی این مرکز است.

مرکز نوآوری «مانا» دارای سه بخش است. بخش شتابدهنده که در دو فاز پیش شتابدهی و شتابدهی روی بانوان دارای ایده و خلاقیت سرمایه‌گذاری می‌کند تا با این توانمندسازی آن‌ها نسبت به تاسیس شرکت دانش بنیان اقدام کنند. در این بخش ایده‌ها پرورش می‌یابند و تبدیل به یک کسب و کار پایدار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...