‌وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی زمینه شکوفایی همه هنرها رافراهم کند


‌وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی زمینه شکوفایی همه هنرها رافراهم کند

مدیر کل دفتربرنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی زمینه شکوفایی همه هنرها رافراهم کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدعلی خسروی در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد افزود: بایدتنگ نظری ها کنار گذاشته شود و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی زمینه شکوفایی همه هنرها رافراهم کند.

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه انسان به وسیله روح وفکر خود حقایق عالم معنارو درک کند تصریح کرد: تنها زبانی که می تواند حقایق عالم را منتقل کند زبان هنر است چراکه هنر دریچه عالم پر رمز و راز روح است.

وی بااشاره به اینکه عده ای کوتاه نظر متاسفانه با زبان هنر بیگانه هستند و برخوردی درستی با آن ندارند، خاطر نشان کرد: امروزه جامعه زبان هنر را بهتر شناخته و جایگاه هنر و عشق در جامعه بهترشده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی یاد آور شد: شعر یکی از انواع هنر است که زبان خودش را دارد و شعر آیینی بیشترین تاثیر گذاری را در بین مردم دارد.

حجت الاسلام خسروی جوهر و روح شعر را عشق اعلام و اظهار کرد: شعر باید دارای عشق و محبت باشد چراکه شعر بدون روح و عشق شبیه مجسمه بی روح است.

باید مکتب رضوی را به دنیا بشناسانیم

‌حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری هم با اشاره به اینکه ۲۴۰ اثرداخلی و ۳۵ اثر خارجی به چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد آثار نسبت به سال گذشته کمتر شده ولی کیفیت آثار نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی باتاکید بر اینکه از ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و عراق به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال شده است، یادآورشد: به دلیل شرایط اقتصادی از کشورهای آسیای میانه، قزاقستان، ترکمنستان شاعری دعوت نشد که امید است با برنامه ریزی در سال های آینده از این هنرمندان نیز دعوت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه باید از باورها واخلاق امام رضا(ع) در زندگی خود استفاده کنیم خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با برگزاری چنین جشنواره هایی مکتب امام رضا(ع) را بشناسیم و به دنیا بشناسانیم واز زندگی ایشان درس بگیریم.

حجت الاسلام خدایاری اظهار کرد: در منطقه آذربایجان شعر وادبیات به ویژه ادبیات آیینی ارزش و خاستگاه ویژه ای دارد و به این هنر توجه ویژه ای می شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تنها اسم شیعه بودن را یدک نکشیم بلکه باید با شناخت مکتب رضوی شیعه واقعی بوده و آن را به دنیا بشناسانیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

100 روستای سردشت با تنش آبی مواجه هستند