ورود کانون‌های مساجد به عرصه تربیت مدیران متعهد و متخصص/ برگزاری نخستین دوره «مدیریت اسلامی»


ورود کانون‌های مساجد به عرصه تربیت مدیران متعهد و متخصص/ برگزاری نخستین دوره «مدیریت اسلامی»

سعادتی با بیان‌اینکه کانون‌های مساجد شبکه عظیم نیروسازی برای نظام و انقلاب هستند، گفت: دوره آموزشی «مدیریت اسلامی» ویژه مدیران کانون‌ها به‌منظور تربیت نیروهای متخصص و متعهد طراحی شده و از فردا وارد فاز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تربیت نیروهای متخصص و متعهد در پرتوی نورانیت و معنویت مسجد، ازجمله کارویژه ها و اهدافی است که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب طرح ها و دوره ها و نیز همایش ها و کارگاه های آموزشی در سطوح مختلف، دنبال می کند.

برگزاری دوره آموزشی «مدیریت اسلامی» ازجمله تلاش های این ستاد در راستای تربیت نیروی متخصص و متعهد است. لذا درباره کیفیت و اهداف این دوره با «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد گفت وگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه تربیت نیروی متخصص و متعهد در فضای مسجد چه افقی دارد و برای تحقق آن چه اقداماتی را پیش بینی کرده است؟

تربیت نیروی انسانی در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه برخورداری از کادر تخصصی با افق و نظرگاه جهانی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه نظام اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، چنان که امام خمینی(ره) از تعبیر «فتح الفتوح» تنها درباره تربیت نیروهای جوان استفاده کرده اند.

این یعنی بسیاری از مسائل و مشکلات کشور با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و کارآمد برطرف می شود.

لذا اکنون که در دهه پنجم از عمر بابرکت انقلاب اسلامی قرار داریم، تجربه 40 سال گذشته که مبتنی بر دانش حکومتداری است به ما کمک می کند تا در گام دوم انقلاب با تربیت نیروهای جوان، متعهد و متخصص نقش مهمی در آینده ایران ایفا کنیم.

در این میان نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد بی بدیل است.

چه چیز این نقش و اثرگذاری را بی بدیل و منحصر می کند؟

کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان شبکه مردمیِ فراگیر و موثر که در اکثر محلات شهری و مناطق روستایی فعال هستند، شبکه عظیم نیروسازی و تربیت نیرو برای انقلاب به شمار می روند.

این کانون ها بستر تربیت هنرمندان متعهد، مدیران متخصص، معلمان و استادان دانشگاه و ... را در مساجد فراهم کرده اند، نیروهایی که در اعتلای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هم در داخل و هم خارج از کشور نقش آفرینی می کنند و می توانند سفیران انقلاب در سطح بین الملل به ویژه در موضوع تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی حکومت جهانی امام عصر(عج) باشند.

دوره آموزشی «مدیریت اسلامی» با چه اهداف و محورهایی برگزار می شود؟

دوره آموزشی «مدیریت اسلامی» برای اولین بار به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری انجمن تخصصی مدیریت اسلامی حوزه های علمیه ویژه مدیران مسئول کانون ها طراحی شده است تا سطح دانش و مهارت این مدیران را به ویژه در حوزه مدیریت اسلامی، مدیریت فرهنگی و مدیریت مبتنی بر محله تقویت کرده و ارتقاء دهد.

این دوره از چه زمان و در چه سطح و گستره ای برگزار می شود؟

نخستین مرحله از این دوره از فردا (چهارشنبه، ششم شهریور ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت آزمایشی در استان البرز کلید می خورد و در آن حدود 60 مدیر کانون های منتخب استان البرز حضور دارند.

محتوای سند تحول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در افق 1414 و طرح ملی «فهما» در آئین افتتاحیه توسط حجت الاسلام ارزانی تشریح می شود.

بخشی از این دوره که تا جمعه، هشتم شهریور ادامه دارد، در قالب همایش و بخشی در قالب کارگاه های عملیاتی برگزار می شود.

چه مباحث و محورهایی در این دوره سه روزه مورد بحث و شرح قرار می گیرد؟

مباحث مدیریتی ازجمله مدیریت زمان، برنامه ریزی، مسئله شناسی، مدیریت حل مسئله و ... در بخش کارگاهی و موضوعاتی همچون آشنایی با نظام خانواده، نظام اوقات فراغت و نظام تربیت از منظر اسلام در بخش همایش این دوره با حضور استادان حوزه و دانشگاه تبیین می شود.

آیا برگزاری این دوره در سطح وسیع و برای همه مدیران کانون های مساجد در دستور کار ستاد هماهنگی کانون ها قرار دارد؟

بله؛ در این دوره تعدادی از مدیران ستادی به عنوان ارزیاب حضور می یابند، پس از پایان این دوره آزمایشی، ارزیابی محتوایی و آسیب شناسی را با حضور کارشناسان انجام می دهیم تا پس از تکمیل، در مرحله های بعدی به صورت مجازی در پرتال بچه های مسجد همه مدیران کانون ها از این دوره های آموزشی بهره مند شوند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات