بوستان سلامت ارومیه آماده بهره‌برداری شد


بوستان سلامت ارومیه آماده بهره‌برداری شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: فاز نخست بوستان سلامت ارومیه در امتداد بوستان «گوللرباغی» این شهر آماده بهره‌برداری شده است.

علی شایگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بوستان در راستای افزایش سرانه فضاهای سبز شهری، بهبود شاخص‌های سلامت و ایجاد نشاط برای شهروندان احداث شده است.

وی اضافه کرد: این بوستان همزمان با هفته دفاع مقدس به همراه ۲ بوستان دیگر در سطح شهر ارومیه افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: فضای سبز واقع در باند پایین «پل قویون» و هفت هزار مترمربع فضای سبز ابتدای جاده انهر دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دفاع مقدس در ارومیه است.

«شایگان» ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در این شهر ۱۱.۸ مترمربع است که به متوسط کشوری ۱۲ مترمربع نزدیک شده است که نشان‌دهنده اقدامات اساسی صورت گرفته برای توسعه فضای سبز در این شهر طی سال‌های اخیر است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ بوستان ویژه بانوان شامل «باغ نرگس» و «بوستانحلاوت‌کار» در ارومیه وجود دارد ولی تنها باغ نرگس فعال است و بوستانحلاوت‌کار به دلیل تکمیل نبودن فضای ورزشی و کارهای عمرانی در حال حاضر قابل استفاده نیست.

بوستان سلامت ارومیه در فضای ۶۱ هزار مترمربع با مساحت بوستان ۳۰ هزار مترمربع، مسیر دوچرخه‌سواری به طول یک‌ هزار و ۴۴۰ متر، مسجد با معماری خاص بومی و اسلامی، پارکینگ به ظرفیت ۴۰۰ خودرو و سایر فضاهای کاربردی در حد فاصل پل امام علی (ع) و پل قویون در طرفین رودخانه شهرچای احداث شده است.

ارومیه ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل