برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در 600 نقطه فارس


برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در 600 نقطه فارس

صبوری از برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در 600 نقطه فارس خبر داد و گفت: در شیراز محل اصلی این مراسم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شاهرخ صبوری»، امروز (دوشنبه 11 شهریور) در نشست خبری مراسم «شیرخوارگان حسینی» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با 6 هزار و 200 نقطه در کشور و در 45 کشور دنیا، در شیراز و در این حرم مطهر برگزار می شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس با اشاره به اینکه این مراسم پانزدهم شهریور ماه مصادف با ششم محرم و اولین جمعه برگزار می شود، اظهارداشت: این مراسم راس ساعت هشت و 30 دقیقه صبح آغاز می شود.

مسئول هیئت و مرکز فرهنگی و مذهبی «خادمین عاشقان ثارالله (ع)» فارس با اشاره به اینکه این مراسم بزرگترین همایش ویژه کودکان است، اضافه کرد: راس ساعت 10 نذرنامه قرائت می شود.

صبوری با یادآوری این مطلب که این مراسم در 600 نقطه فارس برگزار می شود و در شیراز محل اصلی این مراسم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد بود، افزود: تبیین مظلومیت شهادت شیرخواره کربلا یکی از اهداف این مراسم است.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها می توانند با ارسال پیامک به شماره سامانه ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ فرزند خود را در این همایش ثبت نام کنند و او را به عنوان سرباز امام عصر (عج)، معرفی کنند، یادآور شد: فارس در 6 سال گذشته توانسته به عنوان برتر کشور در برگزاری این مراسم چه از لحاظ کمی و کیفی، دست یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال گذشته 500 نقطه در فارس پوشش داشت، یادآور شد: امسال بیش از 80 هزار دست لباس شیرخوارگان بین خانواده های حاضر در مراسم توزیع می شود که 35 هزار دست آن در شهرستان ها توزیع می شود.

وی، برپایی ایستگاه های پزشکی برای ارائه خدمت مشاوره و معاینه مادر و کودک، به شکل رایگان در صحن «احمدی و محمدی (ع)» خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از یکصد پزشک برای این مراسم داوطلب داشتیم که به علت کمبود فضا از حضور تمامی آنان نتوانستیم استفاده کنیم.

صبوری تاکید کرد: 2 پویش «من به اسمم افتخار می کنم» و «سربازان در گهواره» ویژه این مراسم در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/130

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...