مردم پایه اصلی حرکت اربعین هستند/فعالیت 9 موکب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین امسال


مردم پایه اصلی حرکت اربعین هستند/فعالیت 9 موکب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین امسال

هدایت‌خواه ضمن تاکید بر اینکه وجهه مردمی اربعین به فرموده مقام معظم رهبری باید حفظ شود، گفت: پایه اصلی این حرکت مردم هستند و این به این معنی نیست که اگر دولت کمکی کرد، نپذیریم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت‌خواه» شامگاه سه شنبه ( ۱۲ شهریور) در نشست خبری ستاد مردمی اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مصلی امام خمینی (رحمه الله علیه) شهر یاسوج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، گفت: حرکت اربعین در سال های اخیر با رونق و شکوه خاصی برگزار می شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیاده روی اربعین امروز از یک برنامه پیاده روی ساده خارج شده، اظهار داشت: اگر چه روح این حرکت یک روح معنوی است، ولی اربعین امروز جنبه های مختلف سیاسی، فرهنگی و بعد تمدنی خاصی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: بعد عدالت خواهی اربعین و سازماندهی بین المللی آن برای همه موحدین عالم بوده، تمرین و حرکتی هدفمند برای دوران ظهور است.

هدایت خواه اضافه کرد: رابطه معنوی که در اربعین شکل می گیرد، اربعین را از یک زیارت و برنامه معنوی صرف خارج کرده و به بزرگترین تجمع عالم تبدیل کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به نقش سازماندهی و عدالت خواهان منتظران ظهور در اربعین توجه ویژه کرد، خاطرنشان کرد: از سال 91 تاکنون ستاد اربعین به همت جوانان، خیرین و مردم در استان تشکیل شده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی به راه اندازی موکب ها اشاره کرد و گفت: گروهی از استان کهگیلویه و بویراحمد به عراق برای راه اندازی و ساماندهی موکب ها اعزام شده اند و امسال استان هشت موکب در کشور عراق برپا خواهد کرد.

هدایت خواه با اشاره به اینکه امسال موکب های استان با برنامه ریزی های انجام گرفته در کمیته فرهنگی، فعالیت های فرهنگی به آقایان و خانم ها ارائه می دهند، ادامه داد: 25 نفر در هر موکب به صورت متوسط در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

دبیر ستاد مردمی اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موکب های استان نقش ارزنده ای در خدمات رسانی فرهنگی، اسکان و تغذیه به زائران دارند، گفت: کاروان اربعین ما بین 800 تا 1000 نفر ظرفیت دارد و یک ماه قبل از حرکت برای اعضای کاروان ها کلاس های آموزشی، معرفتی، فرهنگی و آماده سازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهدای بسته های فرهنگی به زائرین در کاروان ستاد اربعین استان، اظهار داشت: امیدوارم امسال به همت مردم و خیرین در ستاد اربعین استان بتوان خدمات رسانی بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

هدایت خواه تعداد موکب های ستاد اربعین در سطح استان را 9 موکب دانست و اضافه کرد: این موکب ها در باشت، گچساران لیشتر، خیرآباد، پلیس راه بهبهان، بهمئی و شلمچه برپا خواهند شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه موکب در بین راه در مسیر نجف و کربلا با همکاری برادران عراقی خواهیم داشت، گفت: سال گذشته حدود 12 هزار نفر از استان به منظور پیاده روی اربعین به سمت عراق عزیمت کردند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه هزینه ای برای مدیریت موکب های ستاد اربعین از سوی نهادهای رسمی و دولتی نمی شود، گفت: همه از سوی مردم و خیرین جمع آوری شده است.

هدایت خواه ضمن تاکید بر اینکه وجهه مردمی اربعین به فرموده مقام معظم رهبری باید حفظ شود، تصریح کرد: پایه اصلی این حرکت مردم هستند، این به این معنی نیست که اگر دولت کمکی کرد، نپذیریم.

دبیر ستاد مردمی اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خیرین می توانند با شماره حساب متمرکز ستاد مردمی اربعین در بانک رسالت به این ستاد کمک کنند، گفت: در مصلی امام خمینی (رحمه الله علیه) نیز کمک های مردمی خیرین جمع آوری می شود.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همه فعالیت های هیئت نوجوانان مسجد با بچه های زیر 14 سال است