هتل کاروانسرای یام مرند


هتل کاروانسرای یام در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره کننده در دامنه کوه های میشو مرند، به عنوان بزرگترین کاروانسرای شمال غرب کشور و یکی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری کشور محسوب می شود که به کاروانسرای شاه عباسی معروف است در 12 کیلومتری شهرستان […] نوشته هتل کاروانسرای یام مرند اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

هتل کاروانسرای یام در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره کننده در دامنه کوه های میشو مرند، به عنوان بزرگترین کاروانسرای شمال غرب کشور و یکی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری کشور محسوب می شود که به کاروانسرای شاه عباسی معروف است در ۱۲ کیلومتری شهرستان مرند، استان آذربایجان شرقی و ۴۵ کیبومتری شهر تبریز واقع شده است. قدمت کاروانسرای یام به دوره مغول و صفویه می رسد که پس از مرمت هم اکنون به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای موسوم به شاه عباسی امکان ارائه سرویس و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در آن فراهم گردیده است.

این کاروانسرا یک حیاط بزرگ مرکزی، سر در رفیع، گنبد خانه دارد که اتاق های آن دور تا دور حیاط قرار گرفتهو در سال ۱۳۸۷ مرمت و بازسازی شده است. در وسط حیاط این اقامتگاه یک ساختمان کوچک ساخته شده که به عنوان چایخانه سنتی مورد استفاده گردشگران و مهمانان این خانه قرار می گیرد.این اقامتگاه با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و نزدیک بودن به پیست اسکی یام، همچنین فراهم کردن بهترین امکانات اقامتی و رفاهی گردشگران و توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند.
هتل سنتی یام مرند دارای ۲۱ واحد اقامتی زیباست که شامل ۵ واحد ۲ تخته، ۷ واحد ۳ تخته، ۶ واحد ۴ تخته، ۱ واحد ۵ تخته و ۲ واحد ۵ تخته vip می باشد که همگی دارای تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام و جکوزی در اتاق vip است (توالت ایرانی در محوطه قرار گرفته است). لازم به ذکر است اقامت در این اقامتگاه همواره با صبحانه خواهد بود.

از دیگر امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به انگلیسی، اینترنت، راهنمای تورهای گردشگری و اتاق ماساژ اشاره کرد.این هتل به دلیل قرارگیری در منطقه سردسیر، فاقد سیستم سرمایشی در داخل اتاق ها می باشد. همچنین یک کافی شاپ و چایخانه در این اقامتگاه ارائه دهنده انواع دمنوش های گیاهی و نوشیدنی های محلی است که گردشگران می توانند با نشستن در محوطه ی زیبای اقامتگاه به سرو آن ها بپردازند.
رستوران اقامتگاه یام نیز ارائه دهنده انواع غذاهای سنتی و رسمی ایرانی نظیر جوجه، چلو کباب، کوفته تبریزی، دویماج، آبگوشت، انواع آش، خورشت هویج و … است.
کیلسای هوانس مقدس , آتشکده مانداگارنا , روستای ییلاقی دو گیجان، غار دو گیجان، روستای تاریخی اویندین، آبشار پیر بالا از دیگر جاذبه های شهر مرند می باشد.
اقامت برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد.

هتل کاروانسرای یام مرند

فاصله حدودی این اقامتگاه تا مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه بین المللیشهید مدنی تبریز : ۴۰ دقیقه با ماشین
فاصله تا شهر تبریز : ۴۴ دقیقه با ماشین
فاصله تا ایستگاه راه آهن تبریز : ۴۶ دقیقه با ماشین
فاصله تا ایستگاه راه آهن مرند : ۱۷ دقیقه با ماشین
فاصله تا پایانه مسافربری تبریز : ۴۸ دقیقه با ماشین
فاصله تا پایانه مسافربری مرند : ۱۶ دقیقه با ماشین
فاصله تا پیست اسکی یام : ۱۵ دقیقه با ماشین
فاصله قلعه باستانی : ۱۵ دقیقه با ماشین
فاصله تا مسجد جامع : ۲۰ دقیقه با ماشین
آدرس :کیلومتر ٤٥ تبریز – مرند، نرسیده به پیست اسکی یام، هتل کاروانسرای یام

هتل کاروانسرای یام مرند
هتل کاروانسرای یام مرند
هتل کاروانسرای یام مرند
هتل کاروانسرای یام مرند
هتل کاروانسرای یام مرند

منبع : یام هتل – اقامت ۲۴ – یو اسپیس – هتل آیلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل