بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر


بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی را در بیوگرافی کامل شخصی و خانوادگی و ازدواج و همسر و زندگی ورزشی به همراه عکس های کودکی تا امروز و سوابق باشگاهی و آمار مدال و قهرمانی های وی را در سایت حرف تازه بخوانید بیوگرافی حسن یزدانی حسن یزدانی […] نوشته بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر اولین بار در مجله اینترنتی حرف...

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی را در بیوگرافی کامل شخصی و خانوادگی و ازدواج و همسر و زندگی ورزشی به همراه عکس های کودکی تا امروز و سوابق باشگاهی و آمار مدال و قهرمانی های وی را در سایت حرف تازه بخوانید

بیوگرافی حسن یزدانی

حسن یزدانی کشتی آزادکار ایرانی در ۵ دی ۱۳۷۳ در جویبار، مازندران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی و رشته مدیریت دولتی می باشد
چهار برادر هستند و فقط او کشتی را ادامه داده و رضا یزدانی مشهور به پلنگ جویبار پسرعمویش است و در واقع کشتی در خانواده انها موروثی و در خونشان است.
او قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم، مدال نقرهٔ قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ است.

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

بهترین ورزشکار سال ۹۵

یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی، از سوی مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران و در سال ۲۰۱۷ نیز از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان برگزیده شد.
حسن یزدانی به همراه عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، رسول خادم، علیرضا دبیر و کمیل قاسمی یکی از هفت کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده‌است و با توجه به مدال‌هایش در رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد

همسر حسن یزدانی

وی فعلا مجرد است و ازدواج نکرده است

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

شروع کشتی

یزدانی کشتی را از سن ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد.

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

رده نوجوانان

او در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال طلا گرفت.

حسن یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی مقابل رقیبان به قهرمانی رسید و مدال طلا گرفت
او دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد.

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

رده بزرگسالان

یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابالوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد.

یزدانی در ۱۱ بهمن سال ۱۳۹۳ در اولین تجربهٔ خود در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جایزه بزرگ پاریس شرکت کرد و قهرمان شد.
و سپس در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ لس آنجلس که در ماه فروردین سال ۱۳۹۴ برگزار شد شرکت کرد و به همراه سایر ملی‌پوشان ایرانی قهرمان جام جهانی کشتی شد

عکس پدر و مادر حسن یزدانی

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

قهرمان جهان در ۲۰۱۵

این کشتی گیر جویباری در شهریور ۱۳۹۴ به عنوان نمایندهٔ ایران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم شرکت کرد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

المپیک ریو ۲۰۱۶

خوشحالی حسن یزدانی پس از پیروزی در فینال المپیک ریو برابر انور گدویف از روسیه با سر باندپیچی شده که نشان از مصدومیت وی دارد.
در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ در مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد و با به خاک مالیدن پشت حریفانش به مدال طلای المپیک رسید و پس از ۱۶ سال برای ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در المپیک مدال طلا کسب کرد

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷

این کشتی گیر در روز ۳ شهریور ۱۳۹۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار می‌شد شرکت کرد
والیف روسی در این کشتی سرش به صورت حسن یزدانی اصابت کرد و سپس صورتش دچار خون‌ریزی شد.
او در این مسابقات مدال طلا کسب کرد و مدال طلای او تنها مدال کشتی آزاد ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ بود

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸

یزدانی موفق شد در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان، مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌ها را با نتیجه‌های عالی از آن خود کند.

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

او در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت کرد و مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز به کارنامهٔ افتخاراتش اضافه کرد.

قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸

وی در نخستین دیدار خود در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های جهانی بوداپست صاحب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۸ شد.

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

کشتی حسن یزدانی در قزاقستان ۲۰۱۹

یزدانی در وزن ۸۶ ک‌گ قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان قزاقستان پس از استراحت در دور نخست در اولین مسابقه خود به مصاف جیمی اسپینال دارنده مدال نقره المپیک لندن ۲۰۱۲ و مدال برنز بازی‌های پان آمریکن تورنتو ۲۰۱۵ از پورتوریکو رفت و توانست در مدت زمان کمتر از سه دقیقه و با نتیجه ۱۰ بر هیچ بر نایب قهرمان المپیک لندن پیروز شود.
یزدانی سپس با استفان ورب از مجارستان روبه رو شد و در حالی که با نتیجۀ ۱۲ بر ۲ از حریف خود پیش بود، در وقت نخست توانست ورب را ضربه فنی کند و به مرحله یک چهارم پایانی راه یافت.
یزدانی در این مرحله به مصاف آرتور نایفونوف از روسیه رفت. این آزادکار ایرانی در حالی که سی ثانیه به پایان وقت نخست باقی مانده بود و با نتیجۀ ۴ بر ۲ از حریف روسی پیش افتاده بود، توانست حریف را در پل نگه دارد و ضربه فنی کند.
با این برد توانست مجوز حضور در مسابقۀ نیمه پایانی وزن ۸۶ ک‌گ مسابقات جهانی و همچنین سهمیۀ المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای کشتی ایران به ارمغان بیاورد.
او در نیمه پایانی پرقدرت ظاهر شد و در مدت زمان دو دقیقه میلس ناظم امینه از کشور سن مارینو را با نتیجۀ ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و به مسابقه پایانی رسید.

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

اهدای مدال حسن یزدانی به حرم امام رضا

حسن یزدانی اصالتاً اهل چرات، سوادکوه می‌باشد.
وی در بسیاری از مسابقات بر روی دوبندهٔ او لفظ یاعلی درج شده‌ و مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ خود را به حرم امام رضا اهدا کرد و در اسفند سال ۱۳۹۵ خادم حرم امام رضا شد

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

امور خیریه و انساندوستانه

او برای زنده نگه‌داشتن یاد آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو، با لباس آتش‌نشان‌ها بر روی تشک حاضر شد
کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه در آبان ۹۶
کشتی با فرد سندروم دان

عکس های حسن یزدانی

در ادامه چند تصویر جذاب و دیدنی از قهرمان ایرانی کشتی و افتخار ایران و ایران زمین را مشاهده کنید

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

بیوگرافی و عکس های حسن یزدانی کشتی گیر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سه قانون شوپنهاور برای کسب موفقیت در زندگی