تبیین ابعاد مختلف شخصیت سیدالساجدین از اهداف کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است


تبیین ابعاد مختلف شخصیت سیدالساجدین از اهداف کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است

کمالی زرکانی گفت: تبیین ابعاد مختلف شخصیت سیدالساجدین از اهداف کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا کمالی زرکانی » در آیین اختتامیه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: ۹ سال پیش از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به استان ها ماموریت داده شد که هر کدام بزرگداشت مقام یکی از امامان معصوم را بر عهده گیرند که افتخار بزرگی بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) نصیب استان هرمزگان شد.

وی با بیان اینکه امروز برای ما هرمزگانی ها یک روزه خاص و ویژه است، افزود: شاید روزی که این ماموریت به هرمزگان واگذار شد احساس نمی شد که روزی چتر این نهال نوپا که پس از ۹ دوره به بلوغ برسد و در کشورهای مختلف جهان گسترده شوذ.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به تبیین شخصیت نورانی امام سجاد(ع) پرداخت و عنوان کرد: شخصیت امام سجاد(ع) ویژه و خاص است، تجربه واقعه جانسوز عاشورا تا ساحل آرامش دعاهای سحری بیانگر حالات متفاوت در یک انسان است.

وی ادامه داد: سیدالساجدین، که نامش با سجده و راز و نیاز همراه است و نیاز است جنبه های مختلف شخصیت این امام همام و سیره آن حضرت بازتعریف و به جامعه جهانی عرضه شود.

کمالی زرکانی به وجوه شخصیتی امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: وجوه شخصیتی امام سجاد(ع) عمیق و گسترده است و این کنگره توانسته بخشی از این وجوه را نور معرفت بتاباند و هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: امام سجاد (ع) توانست از آشوب چکاچک شمشیرها و درد و رنج از دست دادن عزیز ترین و پاکترین انسانها و درد و رنج ها به آرامش دعا و نزدیکی به معبود برسد.

وی دعا را برگ ورود به دژ مستحکم خداوند دانست و اذعان داشت:بشر امروز بیش از هر زمان دیگر به دعا و توسل نیاز دارد و صحیفه سجادیه نقطه اتصال انسان با معبود است و باید این جایگاه بیش از پیش بوسیله این کنگره تبیین شود.

پایان پیام/88

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کاتب قرآن با تار عنکبوت برای حفظ آثارش نیازمند حمایت مسئولان است