دولت برنامه‌های مختلفی برای حمایت از باغداران سیب در کهگیلویه و بویراحمد دارد


دولت برنامه‌های مختلفی برای حمایت از باغداران سیب در کهگیلویه و بویراحمد دارد

گچساران - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید محصولات درجه سه باعنوان سیب صنعتی، ایجاد سردخانه برای ذخیره‌سازی و عرضه این محصول در طول سال، ایجاد کارگاه‌های میوه خشک و تولید سرکه سیب و تلاش برای صادرات از برنامه‌های دولت برای فروش این محصول در استان است.

شهرام عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محصول تولیدی سیب در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از نیاز استان بازار است اظهار داشت: تلاش برای صادرات سیب از جدیدترین برنامه های دولت برای افزایش درآمد باغداران این محصول در سراسر کشور و استان است.

وی بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال برای حمایت از صادرکنندگان سیب در کشور در نظر گرفته شده که هنوز سهم کهگیلویه و بویراحمد اعلام نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز ۲۰درصد از منابع خود را برای حمایت از صادرات سیب پیش بینی کرده است تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند تسهیلات دریافت و در این زمینه فعالیت کنند.

عسکری بیان کرد: سیب صنعتی کشاورزان با مشارکت تعاون روستایی از بهره برداران خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه چندین سردخانه ذخیره و نگهداری میوه در استان ایجاد شده اما کشاورزان از آن استقبال خوبی نکرده اند اظهار داشت: بهره برداران برای فروش محصول خود به قیمت واقعی باید آن را در سردخانه ها ذخیره سازی کنند تا ضمن حفظ کیفیت محصول در زمان نیاز مصرف کنندگان وارد بازار شود.

عسکری اضافه کرد: ایجاد چند کارگاه میوه خشک کنی و تولید سرکه سیب از دیگر برنامه های دولت برای فرآوری محصول سیب در استان است.

سالیانه چهار میلیون تن سیب در کشور تولید می شود که ۱۲۰ هزار تن از این محصول در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

این استان ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب دارد که در آن محصولات با کیفیتی در رنگ های سرخ و زرد تولید می شود.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۴۰ هزار هکتار باغ دارد که سالانه ۲۶۰ هزار تن انواع میوه شامل سیب،مرکبات،انگور، میوه های هسته دار در این باغستان ها تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی