بوشهر مهد هنر مقاومت در کشور شود


بوشهر مهد هنر مقاومت در کشور شود

معاون حوزه هنری کشور گفت: استان بوشهر می تواند به عنوان پایگاه و مهد هنر مقاومت در کشور معرفی شود و تاریخ مقاومت این استان به معنای فرهنگ مقاومت شیعی عاشورایی مردمان این دیار است.

به گزارش ایسنا، سینا دلشادی در نشست شورای اداری حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به فعالیت های انجام شده در این نهاد عنوان کرد: خوشبختانه اخیراً توسعه مناسب و چشمگیری در زیر ساخت های هنری در این استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای انجام فعالیت های فرهنگی به زیرساخت هایی احتیاج است که می بایست در تراز ملی و استانی مهیا شود و در استان بوشهر این امر صورت گرفته است.

معاون حوزه هنری کشور ضمن اشاره به تعامل حوزه هنری بوشهر و سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی بیان کرد: با توجه به تلاش های انجام گرفته در حوزه های سخت افزاری و زیرساخت ها، انتظار بر پیشرفت در حوزه های تولیدی و نرم افزاری نیز از این استان بیشتر از گذشته می شود.

دلشادی اظهار کرد: انسجام عملکردها و متانت حوزه هنری متأثر از مدیریت آن است و استان بوشهر با دارا بودن مدیری فعال، دغدغه مند و جهادی توانسته بخوبی رسالت های خود را در این حوزه اجرایی کند.

این مسئول با اشاره به اندیشه و تفکر هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: قرن ها فرهنگ مقاومت، استعمار ستیزی و بیگانه ستیزی در استان بوشهر وجود داشته است.

وی افزود: عاملی که باعث می شود، شهید مهدوی، شهید ماهینی و امثال این شهیدان سلحشورانه به قلب دشمن حمله کنند ریشه فکری، فرهنگی و تربیتی انسان هاست.

تولید مولد می تواند هنر انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد

سینا دلشادی با اشاره به رشادت های رئیس علی دلواری ادامه داد: زمانی که سابقه مبارزاتی این مبارز و جهادگر آگاه را بررسی می کنیم متوجه می شویم که وی چه پیوندی با حوزه علمیه، علما، فقها و مجتهدین داشته است.

معاون حوزه هنری کشور افزود: چنین تاریخی به معنای مبارزه و مقاومت آگاهانه و فرهنگ مقاومت شیعی عاشورایی است.

وی با بیان ظرفیت های عظیم فرهنگی استان بوشهر تصریح کرد: این استان می تواند به عنوان پایگاه و مهد هنر مقاومت در کشور معرفی شود.

دلشادی با اشاره به ابعاد شخصیتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: وجود چنین شخصیت و دیدگاهی برای هر استان یک فرصت طلایی جهت کار و فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می شود. باعث خرسندی است که حوزه هنری استان بوشهر توانسته با چنین شخصیتی ارتباط گسترده برقرار کند تا جایی که امام جمعه بوشهر مقدمه کتاب های این سازمان را می نویسد.

معاون اجرایی امور استان ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به مأموریت های این سازمان بیان کرد: کشف، جذب و پرورش استعداد های جوان هنری و تولید آثار فاخر هنری محور فعالیت های حوزه هنری است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری با تولیدات خود زنده است، گفت: تولید است که می تواند هنر انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد و یک اثر زمانی زنده تر می شود که زمینه تولید آثار ثانویه را ایجاد کند.

زنجیره ای از تولیدات آثار هنری ایجاد شود

این مسئول با اشاره به آثار فاخر استان بوشهر گفت: باید زنجیره ای از تولیدات آثار هنری ایجاد شود و زمانی که موضوعی از رشادت ها و دلاوری های یک سرزمین وجود دارد، باید کتاب و داستان آن تولید شود، شعر و موسیقی آن تولید شود، نمایشنامه و فیلمنامه آن نیز تولید شود و زنجیره آن حفظ شود تا به هدف برسیم.

معاون حوزه هنری کشور ادامه داد: نگاه به فرهنگ و روح برخاسته از کالبد بوم استان باید در تولیدات لحاظ شود و اگر به آن توجه نشود فراموش می شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه ای ارائه دادند که مهم ترین بیانیه تاریخی چهل ساله این مملکت و یک سند راهبردی و استراتژیک پیش روی ما است که باید عالمانه و جهادگرانه به آن عمل کرد. در این راستا حوزه هنری خط مقدم جهاد و مقاومت فرهنگی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر