تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل 22 درصد کاهش یافت


تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل 22 درصد کاهش یافت

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حوادث رانندگی جاده‌ای در 6 ماه اول سال جاری 22 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش دارد.

علی رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان همچنین در کاهش تصادفات جاده‌ای حوزه برون‌شهری و روستایی رتبه نهم کشوری را بخود اختصاص داد.

او با بیان اینکه افزایش امکانات ایمنی در جاده موجب کاهش آمار تصادفات جاده‌ای می‌شود،اظهارداشت: یکی از اولویت‌های راهداری نصب تجهیزات الکترونیک برای هوشمندسازی جاده‌های استان است و در این راستا ۱۶۷ کیلومتر از راه‌های ارتباطی به سیستم روشنایی تجهیز شده‌اند.

وی گفت: ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه نوین هنگام حرکت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل فعال است و برای راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند راه خلخال - فیروزآباد نیز اقدام لازم صورت گرفته است.

رحمتی از جمله برنامه‌ها و اقدامات اجرایی را حل مشکل ترافیک تونل حیران در ایام تعطیل، ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین، اجرای ۹۳۵ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌ها ، درخواست مجوز حفر خط لوله فاضلاب شهر اردبیل در حریم جاده اردبیل- نمین و رفع نواقص‌ موجود جاده‌ها ذکر کرد.

او همچنین به برنامه‌های روز ایمنی و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای موتورسواران، عابران پیاده و رانندگان وانت بار در شهرستان‌های مختلف از جمله برنامه‌های هماهنگ شده برای روز ایمنی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یخبندان در جاده خلخال به اسالم/بدون زنجیر چرخ تردد نکنید