آمادگی برای عرضه تخم مرغ کمتر از 80 هزار ریال در خراسان رضوی


آمادگی برای عرضه تخم مرغ کمتر از 80 هزار ریال در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: آمادگی برای عرضه تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم کمتر از 80 هزار ریال در بازار استان وجود دارد.

سعادت علی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری های خراسان رضوی ۷۵ هزار ریال است که با توجه به برخی گزارشها مبنی بر افزایش قیمت غیر مجاز این محصول آمادگی لازم برای عرضه تخم مرغ توسط اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان بدون محدودیت وجود دارد.

وی ادامه داد: گزارش شده که در برخی مراکز و واحدهای صنفی، تخم مرغ به ازای کیلویی تا حدود ۱۱۰ هزار ریال هم به مردم فروخته می‌شود که عرضه تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم کمتر از ۸۰ هزار ریال می تواند موجب کاهش قیمت و جلوگیری از ادامه تخلفات در این زمینه باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: واحدهای نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در این زمینه با افزایش بی رویه قیمت به ازای هر کیلوگرم حدود ۳۰ هزار ریال برخورد جدی و قاطعانه داشته باشند.

علی نیا افزود: محدودیتی برای عرضه تخم مرغ به قیمت قانونی در بازار مشهد و خراسان رضوی وجود ندارد و در صورت اعلام نیاز از سوی ستاد تنظیم بازار امکان عرضه توسط اتحادیه مرغ تخم‌گذار وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند پارسال ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و روانه بازار می شود.

خراسان رضوی با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ، ۱۴ درصد حجم تولید کشوری را در اختیار دارد. افزون بر ۵۰ هزار تن از حجم کل تولید تخم‌مرغ خراسان رضوی مازاد نیاز مصرف این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری است.

۲۷۰ واحد تولید تخم‌مرغ گذار با ظرفیت اسمی ۱۱ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات