200 خودرو گرفتار در برف محور تکاب - شاهین‌دژ نجات یافتند


200 خودرو گرفتار در برف محور تکاب - شاهین‌دژ نجات یافتند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب گفت: 200 خودرو با 400 سرنشین و مسافر که شب گذشته و بامداد امروز در جاده برفی محور تکاب - شاهین‌دژ گرفتار شده بودند، با تلاش راهداران نجات یافتند.

امیر یدبیضا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها که بین آنها ۱۱ دستگاه تریلی، ۹ دستگاه نفت‌کش و یک دستگاه اتوبوس نیز وجود داشت، در کیلومتر ۳۲ تا ۴۵ محور تکاب - شاهین‌دژ حوالی گردنه «مایین‌بلاغ» تا روستای «گوی‌آغاج» به‌ دلیل نداشتن زنجیر چرخ قادر به تردد نبوده و گرفتار برف شده بودند.

وی بیان کرد: راهداران اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب و شاهین‌دژ پس از سه ساعت برف‌روبی و نمک‌پاشی مداوم، موفق به بازگشایی این محور شدند و توانستند خودروها را برای ادامه مسیر هدایت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: این خودروها، نکات ایمنی برای تردد در جاده برفی را رعایت نکرده و فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی بودند که همین امر موجب انحراف تعدادی از آنها از مسیر و مسدود شدن جاده شده بود.

یدبیضا ادامه داد: راهداران تکاب و شاهین‌دژ تا خروج کامل خودروهای گرفتار شده در برف از گردنه سخت‌گذر «مایین‌بلاغ» و روان‌شدن تردد در این محور، در چند نوبت جاده را برف‌روبی کرده و تا بامداد امروز/سه‌شنبه/ به رانندگان و مسافران خدمات راهداری ارائه کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به تداوم بارش برف، لازم است رانندگان و مسافران برای تردد در محور تکاب - شاهین‌دژ به‌طور حتم از زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کرده و سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

بارش برف از عصر دیروز/دوشنبه/ در تکاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ ارتفاع برف در گردنه‌ها و مناطق روستایی این شهرستان به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و یکصد روستا در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جاده‌هایی برف‌گیر و سخت‌گذر دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشنواره تئاتر "نهال" میاندوآب‌ با شناخت نفرات برتر پایان یافت