فعال سازی رمز یکبار مصرف، ترفند جدید کلاهبرداران بانکی در زنجان است


فعال سازی رمز یکبار مصرف، ترفند جدید کلاهبرداران بانکی در زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: افراد سودجو با سوءاستفاده از شرایط و با ارسال پیامک دریافت رمز یکبار مصرف، خود را نماینده بانک معرفی کرده و دنبال کلاهبرداری از مردم هستند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بانک‌ها، کار اطلاع رسانی در زمینه ضرورت فعال سازی رمز یک بار مصرف و اجباری شدن استفاده از این رمز از اول دی امسال، از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار کرد: کلاهبرداران با ارسال لینک یا اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌ها، اقدام به هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی (فیشینگ) کرده و از این فرصت استفاده کرده و اطلاعات کارت بانکی آنان را سرقت کرده و نسبت به خالی کردن حساب بانکی اقدام می‌کنند.
آدینه‌لو از دارندگان کارت‌های بانکی خواست برای دریافت رمز یکبار مصرف دوم و نحوه فعال‌ سازی آن به بانک‌های عامل مراجعه کرده و به ‌پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیر رسمی ارسال می‌شود توجه نکنند.

وی با تاکید براینکه برای ثبت‌نام نیازی به پرداخت وجه نیست، تصریح کرد: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی پلیس فتا اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

ترفند جدید کلاهبرداری تحت عنوان سهمیه بنزین و طرح معیشتی
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی، هدایت کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
آدینه‌لو افزود: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌هایی با توسل به ترفندهای مختلفی چون "ثبت نام برای طرح معیشت و سهمیه بنزین و کارت سوخت، افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی، افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی آنها را تحصیل و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان میکنند.
وی با بیان اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های مجرمان از طریق درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) باشند، افزود: شهروندان باید به لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود اعتماد نکرده و هرگونه اخبار مربوط به ارائه خدمات دولتی را فقط از سوی مبادی رسمی پیگیر باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ضرورت همراهی مردم با پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال