نخستین چاپ‌خانه دیجیتال اشنویه افتتاح شد


نخستین چاپ‌خانه دیجیتال اشنویه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- نخستین چاپ‌خانه دیجیتال اشنویه که به همت یکی از معلولان احداث شده بود، با حضور مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره بهزیستی اشنویه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این چاپ‌خانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح متعلق به معلول اشنویه‌ای «شورش نصیری» سریعترین نقاش آسیاست که با همت و کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

فخرالدین پنهانی با بیان اینکه ساخت سه واحد مسکونی برای معلولان روستایی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، اضافه کرد: برای احداث این واحدها بیش از سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: تعداد پنج واحد مسکونی دیگر متعلق به معلولان نیز در راستای حمایت از معلولان و بهبود شرایط زندگی آنان در سال جاری مناسب‌سازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی معلولان بالای ۱۴ سال در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف شناسایی و تقویت توانمندی‌های افراد کم‌توان ذهنی و کمک به ارتقای سطح استقلال آنها برای حضوز در بازار کار تاسیس خواهد شد.

یک‌هزار و ۶۲۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش حمایت بهزیستی و انجمن معلولان اشنویه قرار دارند.

«سیامند رحمان» قویترین مرد معلول که یک دهه گذشته افتخارات فراوانی برای ورزش ایران کسب کرده است و «حسن جانفشان »ورزشکار جانباز جنگ تحمیلی نیز که عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران است از چهره‌های مشهور و معلول اشنویه هستند.

به مناسبت روز جهانی معلول، جمعی از مسوولان این شهرستان از مرکز کم‌توانان بهار زندگی و کودکان استثنایی بازدید و هدایایی به این دانش‌آموزان اهدا کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می گیرد