ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین سال آینده آغاز می‌شود


ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین سال آینده آغاز می‌شود

قزوین – ایرنا- سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین در دستور کار این معاونت قرار دارد و از سال آینده با 24 میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

وحید مقدم سلیمی روز سه شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به پیشبرد اهداف مدیریت شهری افزود: خبرنگاران همواره سهم بزرگی در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند و بازوان توسعه، آبادانی شهر، بالندگی، پویایی شهر به شمار می روند.

وی از خبرگزاری ایرنا را به عنوان رسانه رسمی کشور و نظام نام برد و اظهار داشت: ایرنا با برخورداری از توانایی های حرفه ای و جایگاه برجسته در اطلاع رسانی و بهره گیری از نیروهای زبده و توانمند مهمی در توسعه پایدار ملی و محلی سهم دارد.

مقدم سلیمی در ادامه شهرداری ها را یکی از مهم ترین نهادهای مرتبط با مدیریت بحران برشمرد، ادامه داد: شهرداری‌ها به موجب قانون شهرداری ها در حوزه مدیریت بحران در۲ بخش حریق و سیل دارای وظایفی‌ هستند که باید به آن عمل کنند.

سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری قزوین در ادامه از تهیه طرح جامع مدیریت بحران قزوین خبر داد، افزود: طرح جامع مدیریت بحران شهر قزوین با هدف تهیه و تدوین استراتژی های بحران و همچنین مقابله با تهدیدات طبیعی و انسان ساز دنبال می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت ها و مواردی مهمی که این روزها در جهان و به‌ویژه در کشور ما مورد توجه قرار دارد، نحوه مدیریت بحران هاست که بر همین اساس ساخت مرکز مدیریت بحران شهرداری قزوین با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در سال آینده احداث خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری برای کنترل بهتر شهر و تصمیم های نهایی در مواقع بحرانی نیاز به یک مقرر فرماندهی دارد، افزود: جهت احداث این مرکز زمین هایی مشخص شد که مطالعات خاک شناسی، موقعیت های مکانی و دسترسی در مرحله مطالعه و بررسی قرار گرفت و نهایت در شهرک مینودر قزوین جانمایی این مرکز انجام شد.

مقدم سلیمی تاکید کرد: این ساختمان متشکل از مرکز مانیتورینگ، اتاق ریاست، سالن جلسات بحران، اتاق کارشناسان، انبار تجهیزات و ... است و با اولویت های مدیریت بحران طراحی شده است.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری با داشتن چهار کارگروه اصلی آتش نشانی و امداد و نجات، تدفین، سیلاب های شهری، هشدار و اطلاع رسانی طرح جامع مدیریت بحران را در غالب کمیته های پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی به اجرا در خواهد آورد.

علی حیدری رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار بر تعامل هرچه بیشتر میان مدیران حوزه شهری و رسانه ها تاکید کرد و گفت: این تعامل و ارتباط می تواند با انعکاس خواسته ها، مسایل و مشکلات شهروندان، شهرداری ها را برای خدمت رسانی بهتر یاری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات