نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجان


نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجان

نمک آبرود یکی از زیباترین شهرک‌های توریستی در شمل ایران و در استان مازندران می‌باشد که به بهشت عاشقان شور و هیجان تبدیل شده است. در این منطقه هر چیزی که می‌بینید می‌تواند بهانه‌ای برای بالا بردن آدرنالین در خونتان باشد و روزی فوق العاده و سرشار از انرژی را در آن تجربه خواهید کرد. جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود تلفیقی از طبیعت و بازی و هیجان و اقامت...

نمک آبرود یکی از زیباترین شهرک‌های توریستی در شمل ایران و در استان مازندران می‌باشد که به بهشت عاشقان شور و هیجان تبدیل شده است. در این منطقه هر چیزی که می‌بینید می‌تواند بهانه‌ای برای بالا بردن آدرنالین در خونتان باشد و روزی فوق العاده و سرشار از انرژی را در آن تجربه خواهید کرد. جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود تلفیقی از طبیعت و بازی و هیجان و اقامت در مکانی آرامی و سرشار از آرامش می‌باشد و در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجان

معرفی نمک آبرود
نمک آبرود؛ منطقه‌ای مسکونی و تفریحی در ۱۲ کیلومتری چالوس به آمل می‌باشد که با داشتن امکانات تفریحی و طبیعی بی نظیر در ۶۵۰ هکتار شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. در این شهرکت توریستی می‌توانید بخش مسکونی را با ویلا‌های متعدد مشاهده کنید و از بازار و مراکز خریدش خرید کنید و در یکی از هتل و اقامتگاه‌های آن چند روزی را سپری کنید. اما هدف بسیاری از افرادی که به این منطقه قدم می‌گذارند رهایی از زندگی روزمره و نشستن در خانه و استراحت است، هدف از سفر به نمک آبرود چیزی جز تجربه شور و هیجان و لذت بردن از زندگی نیست.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجاندر حالت کلی می‌توان موقعیت مکانی این منطقه را به این صورت شرح داد که در شمال آن دریای خزر و آب بی کرانش قرار گرفته و در جنوب آن ارتفاعات سرسبز و غرق در درختان جنگلی مدوبن را می‌توانید ببینید. وجود این ارتفاعات و چشم انداز زیبایشان بهانه‌ای برای راه اندازی تله کابین معروف این منطقه شد.
هیجان انگیزترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود
طبیعت سرسبز و زیبا و ارتفاعات پوشیده از درختان جنگلی را در بسیاری از شهر‌های شمالی کشورمان می‌توان دید و از دیدنشان غرق در لذت و آرامش شد. اما همیشه آرامش نمی‌تواند حال دل را خوب کند و گاهی هیجان باید به معنای واقعی احساس شود تا جان دوباره گرفت. از بهترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود که انتخاب آن پیر و جوان، مرد و زن نمی‌شناسد و همه طرفدارش هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانتله کابین نمک آبرود
نمک آبرو قبل از اینکه در ذهن‌ها به عنوان شهرکی توریستی نقش ببندد، با نام تله کابینش مشهور شد و اغلب افراد این منطقه را با نام همین تله کابین می‌شناسند. تله کابین نمک آبرو دارای دو خط با ارتفاع و سرعت‌های متفاوت می‌باشد و در بهار و تابستان صن طرفدارانش طولانی و همه در انتظار تجربه تماشای طبیعت بی نظیر از ارتفاع چند ده متری می‌باشند. با خط یک این تله کابین به قله مدوبن سرسبز و آرام صعود می‌کنید و دیو حمام را با خط ۲ آن می‌توانید ببینید.
لذت تماشای جنگل، دریا، آسمان و ابر‌ها از ارتفاع ۵۰ متری و پرواز با سرعت ۳ متر در ثانیه در کابین‌های تله کابین خط یک چنان شور و هیجانی را به همراه دارد که ناخودآگاه وسوسه میشود و به یکباره خودتان را در یکی از کابین‌های آن خواهید دید. سرعت خط ۲ این تله کابین ۶ متر در ثانیه است و هیجان بیشتری را به همراه دارد و مسیر ۱۷۰۰ متری را با شور و حال خاصی طی خواهید کرد.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانسورتمه نمک آبرود
یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود، سورتمه هیجان انگیز آن می‌باشد. هیجان این سورتمه به اندازه ایست که کودکان زیر ۵ سال امکان استفاده از آن را ندارند و برای افرادی که دارای مشکلات قلبی و تنفسی هستند محدودیت‌هایی وجود دارد. مسیری که هر یک از ۵۶ سورتمه طی می‌کنند حدود ۱۲۵۰ متر می‌باشد و بخاطر تغییر در ارتفاع و پیچ و خم‌های آن وسوسه بر انگیز است.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانپل معلق نمک آبرود
اگر فردی شجاع و نترس و تشنه کسب تجربیات جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم پل معلق نمک آبرود را امتحان کنید. پل معلق نمک آبرود صحنه‌هایی از فیلم‌های ترسناک را برایتان زنده می‌کند، اما شجاع باشید و به دل ترس هایتان بروید. طبیعت پر از مه و تکان‌های پل چنان شور و هیجان و ترسی را در وجوتان زنده می‌کند که دوست دارید بار‌ها و بار‌ها تجربه اش کنید. با توجه به اینکه پل معلق چوبی در ارتفاعات نمک آبرود قرار دارد، در نتیجه لازم است ابتدا با خط ۲ تله کابین به این منطقه بروید و سپس با پای پیاده از پل عبور کنید.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانزیپ لاین نمک آبرود
گزینه بعدی در بین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود که در بین جوانان طرفداران بسیار زیادی دارد، زیپ لاین این مجموعه می‌باشد. برای تجربه زیپ لاین در این منطقه در واقع باید دو تفریح هیجان انگیز را انتخاب کنید، در مرحله اول با تله کابین به ارتفاعات می‌روید. سپس ادامه مسیر را با هیجان چند برابر بیشتر از تله کابین و با زیپ لاین طی می‌کنید. زندگی کوتاه است و تا می‌توانید لذت ببرید و از فرط خوشحالی و هیجان و در طول عبور از مسیر زیپ لاین فریاد بزنید و غرق در شادی شوید.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانپرواز در نمک آبرود
تجربه این بخش از تفریحات نمک آبرود کمی تخصصی می‌باشد و نیاز به داشتن مهارت دارد. افراد حرفه‌ای و کارآموزان در رشته‌های ورزشی پاراگلایدر، کایت، چتر و بالگرد در مجموعه آموزشی این منطقه لذت پرواز را تجربه می‌کنند. پرواز همیشه بزرگترین آرزوی ما انسان‌ها بوده و حال تصور کنید در جایی پرواز کنید که زیر پایتان تا چشم کار می‌کند زمینی غرق در سرسبزی و زیبایی باشد!
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانپینت بال نمک آبرود
برای مرور مابقی جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود کمی از آسمان فاصله می‌گیریم و قدم روی زمین می‌گذاریم. مجموعه پینت بال نمک آبرود بهترین گزینه در رسیدن به شور و هیجان برای سفر‌های گروهی و خانوادگی می‌باشد. تجربه پینت بال جنگلی در جنگل واقعی بدون شک حس و حال خیلی بهتری خواهد داشت و مطمئن باشید که در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مانند آن را تجربه کنید. چون این مجموعه بزرگترین پینت بال جنگلی در ایران است.
نمک آبرود؛ تلفیقی از طبیعت، بازی و هیجانکارتینگ نمک آبرود
اگر عشق سرعت هستید و دلتان میخواهد با تمام وجود پا روی پدال گاز ماشین بگذارید و تمام انرژی و هیجانتان را تخلیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در بین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود کارتینگ را با دوستان تجربه کنید. البته در این مجموعه هم محدودیت در سرعت دارید، اما شور و هیجانش می‌تواند لبخند رضایت را بر لبانتان بنشاند.
از دیگر امکانات تفریحی بسیار پرطرفدار در این منطقه میتوان به باشگاه تیر اندازی بر تراپ، پینت بال کودکان، شهربازی، پیست دوچرخه سواری، ماشین کنترلی رادیویی اشاره کرد. هر یک از این گزینه‌ها می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برایتان فراهم کند. پیشنهاد می‌کنیم بخشی از سفر را به قدم زدن در طبیعت بسیار زیبا و تماشای بنفشه و شمشاد‌های ۷۰۰ ساله اختصاص دهید تا خوبی‌های جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود را به معنای واقعی احساس کنید.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!