مرور کتاب دلیرمردان گتند(گتوند)


مرور کتاب دلیرمردان گتند(گتوند)

دزفول - ایرنا - کتاب دلیرمردان گتند(گتوند) به نویسندگی مرتضی رضایی 238 صفحه دارد که 170 خاطره کوتاه و بلند از رزمندگان شهرستان گتوند در دوران دفاع مقدس در آن نوشته شده است.

کتاب دلیرمردان گتند که چاپ نخست آن امسال بوده به موضوع جنگ ایران و عراق از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ پرداخته است و نویسنده آن با استفاده از ظرفیت رزمندگان شهرستان گتوند در دوران دفاع مقدس، خاطرات و اطلاعات زیادی را از شهدا و رزمندگان گردآوری کرده است.

در این کتاب در مورد پاسدار شهید محمد تاج بخش از شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج حسین منجزی از شهدای حمله تروریستی ۳۱ شهریور در اهواز نیز مطالبی نوشته شده است.

نکته قابل توجه در کتاب دلیرمردان گتند اخلاص، معنویت، ولایتمداری شهدا و رزمندگان و همچنین شجاعت و رشادت رزمندگان شهرستان گتوند در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس است.

فراموش نکردن و شناساندن رشادت شهدا و رزمندگان شهرها و روستاهای شهرستان گتوند به مردم و نسل سوم و چهارم انقلاب از اهداف گردآوری این کتاب است.

تصاویر پلاک‌های شهدا و اماکن مذهبی و دیدنی شهرستان گتوند از جمله مقبره چهار شهید گمنام در مرکز شهرستان، آرامگاه قیصر امین‌پور شاعر معاصر و بقعه متبرکه امامزاده محمد بن زید(ع) نیز در این کتاب چاپ شده است.

این کتاب برای رده سنی بزرگسالان، با شناسه مجوز ۲۲۴۲۰۴-۵۷۶۵۸-۹ و شابک ۲-۶۵۶۷۹۹-۹۲۲-۹۷۸ زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوم آذرماه امسال صادر و به چاپ رسید.

۸۰ جلد در چاپ نخست این کتاب توسط انتشارات مقصودی قم به چاپ رسیده و قرار است چاپ دوم در تیراژ بالا به چاپ برسد.

گتند تلفظ محلی گتوند است.

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان گتوند ۳۴۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، همچنین این شهرستان میزبان پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال