ایرانی ها سالانه 17 هزارمیلیارد تومان برای دیابت خرج روی دست دولت می گذارند!!


ایرانی ها سالانه 17 هزارمیلیارد تومان برای دیابت خرج روی دست دولت می گذارند!!
مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران می گوید: در۶ ماهه اول سال گذشته بیش از ۷۸ میلیارد ریال برای هزینه های دارویی بیماران اختصاص یافت که این میزان درنیمه اول امسال به ۹۳ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، "رسول ظفرمند" درنشست اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان مازندران گفت: انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب، این اعتبارات صرف درمان بیماران شود .

در این نشست خبری، "فرهاد مشایخ بخشی" فوق تخصص غدد و متابولیسم؛ با اشاره به این که دیابت مهمترین معضل نظام بهداشتی جهان است و ۴۲۰ میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا هستند؛ گفته: پیش بینی می شود این آمارتا سال ۲۰۴۰ به رقم ۶۴۰ میلیون نفرافزایش یابد.

او با بیان این مطلب که پایه و اساس دیابت، استرس، چاقی و بی تحرکی است و عوارض متعددی را به دنبال دارد،گفت: سالانه رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد دلار صرف درمان بیماری دیابت و عوارض آن در دنیا می شود.

به گفته مشایخ بخشی، در ایران نیز سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان صرف درمان دیابت و عوارض حاصل از آن می شود که باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم برای افزایش آگاهی های افکارعمومی انجام شود.

این متخصص ضمن هشدار درباره عوارض دیابت تصریح می کند: دیابت می تواند قلب، کلیه، چشم و پا و هر عضو دیگری از بدن را درگیر و هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

وی با اعلام این مطلب که ۹ تا ۱۱ درصد افراد جامعه مبتلا به دیابت هستند؛ این میزان را در جوامع روستایی ۸ درصد عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند