پروازهای منطقه‌ای و بین استانی ازفرودگاه‌های هرمزگان توسعه می‌یابد


پروازهای منطقه‌ای و بین استانی ازفرودگاه‌های هرمزگان توسعه می‌یابد

بندرعباس- ایرنا- توسعه پروازهای منطقه‌ای و بین استانی از طریق فرودگاه های استان هرمزگان اولویت برنامه‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما، ایران ایر) عصرسه‌شنبه در نشست با استاندار هرمزگان اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ریزی هایی را برای انجام و برقراری پروازهای جدید به ویژه از فرودگاه بندرعباس انجام داده‌ایم.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌ها توسعه پرواز های بین‌المللی و برقراری پرواز بندرعباس به دوحه قطر است که با جدیت در دستور کار می باشد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست خواستار توسعه و افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی شرکت ایران ایر از طریق فرودگاه های استان شد.

فریدون همتی بیان داشت: توسعه پروازها از فرودگاه بندرعباس به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله درخواست‌های مردم این استان به ویژه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است و شرکت ایران ایر می تواند در این خصوص کمک خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تقاضاهای بسیار برای مسافرت های هوایی از طریق فرودگاه بندرعباس به شهرهای اطراف و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس می توان پروازهای این فرودگاه را با استفاده از هواپیماهای ای تی آر شرکت ایران ایر برای انجام پروازهای مسیرهای کوتاه، توسعه داد.

همتی خاطرنشان کرد: هم اکنون با همکاری مناسب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پنج پرواز به صورت رفت و برگشت در هفته توسط این شرکت از بندرعباس به جزیره بوموسی انجام می شود که می‌توان آن را تا هفت پرواز نیز افزایش داد.

استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی پرواز جاسک به تهران گفت: انجام منظم پروازها در این مسیر بسیار مهم است و در این خصوص نیز شرکت ایران ایر می‌تواند مشارکت خوبی داشته باشد.

همتی تصریح کرد: از جمله دیگر موارد مهم برقراری پرواز ثابت از طریق فرودگاه بندرلنگه در مسیرهای شیراز، تهران و دوحه کشور قطر می‌باشد که در این خصوص نیز باید پیگیری لازم انجام شود.

استاندار هرمزگان گفت: در زمینه پروازهای درون استانی نیز می‌توان پرواز بندرعباس به جاسک را با استفاده از هواپیماهای ای تی آر راه اندازی کرد.

استان هرمزگان دارای ۱۳ فرودگاه است که از این تعداد تنها ۶ فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد،سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از ۶ فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیر عملیاتی هستند.

فرودگاه بین ‌المللی بندرعباس با روزانه دارای ۴۰ سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود ۱۹ مسیر پروازی داخلی و ۲ مسیر پروازی خارجی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی