بیشترین شهدای دانش‌آموز در رده 15 تا 18 ساله بودند


بیشترین شهدای دانش‌آموز در رده 15 تا 18 ساله بودند

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بین 36 هزار شهید دانش‌آموز، بیشترین آنها در رده سنی 15 تا 18 سال بودند.

بیشترین شهدای دانش‌آموز در رده 15 تا 18 ساله بودندسردار غلامرضا علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز، ۱۰ دی‌ماه در حاشیه نشت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی افزود: این آمار مربوط به همه شهدای دانش‌آموز است اما بیشترین این شهدا در سن‌های 15 تا 18 سال بوده‌اند و در سن‌های پایین‌تر نیز شهدای دانش‌آموز در کشور وجود دارند.

وی با تاکید بر خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، بیان کرد: اگر از انسان‌های الهی الگو گرفته شود به طور قطع در زندگی نسل جدید و جوانان ما مؤثر خواهد بود.

علاماتی اظهار کرد: دست شهدا به دست ائمه(ع) گره خورده و همین توفیق موجب شده تا شهدا سربلند باشند، هرگاه جامعه دچار التهاب شد اگر به شهدا رو بیاوریم، آنان دست ما را خواهند گرفت.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا در مشکلات، می‌توانند دست ما را بگیرند و راه درست را به ما نشان دهند و از همین جهت باید از زندگی و سرگذشت آنان الگو گیری شود.

علاماتی همچنین گفت: تاکنون حدود 20 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!