آمادگی کامل هلال احمر بوکان برای اجرای طرح امداد زمستانی


آمادگی کامل هلال احمر بوکان برای اجرای طرح امداد زمستانی

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر بوکان گفت: نیروهای امدادی این جمعیت برای اجرای طرح امداد و نجات زمستانی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

انور بیادار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای «ملالر» در محور جاده بوکان - میاندوآب به امکانات موردنیاز تجهیز شده و حدود ۲۵ نفر را می توانیم در این محل اسکان اضطراری دهیم.

وی اظهار داشت: در این پایگاه یک دستگاه آمبولانس و خودرو نجات با تجهیزات کامل امداد و نجات و پنج نجات‌گر به صورت شبانه‌روزی فعال هستند که در صورت وقوع حادثه با حضور در محل وقوع به آسیب‌دیدگان خدمات امدادی موردنیاز را ارائه می‌دهند.

رییس هلال احمر بوکان از وجود ۱۰۰ نفر نجات‌گر در این سازمان خبر داد و بیان کرد: از میان این افراد ۶ تیم تخصصی ساماندهی شده است.

وی افزود: تیم‌های امداد روستایی ۶ نفره نیز در روستاهای «داشبند» و «اوچ‌تپه» در بخش سیمینه و روستای «یکشوه» از توابع بخش مرکزی بوکان با همکاری دهیاری‌ها تشکیل شده و آماده کمک‌رسانی احتمالی در مناطق روستایی این شهرستان هستند.

«بیادار» اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که تعداد تیم‌های امدادی در سطح روستاهای شهرستان را افزایش دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این گروه‌ها در مواقع حوادث استفاده کنیم.

هلال احمر بوکان دارای بیش از ۱۰۰ امدادگر آموزش دیده تخصصی در حوزه امداد و نجات، جاده‌ای، کوهستان، سیلاب و اسکان اضطراری است؛ علاوه بر این ۵۰۰ نفر امدادگر، ۵۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر عضو سازمان جوانان در هلال احمر فعالیت دارند.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج