مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) مملو از مشتاقان آخرین وداع با «سردار مقاومت» شد


مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) مملو از مشتاقان آخرین وداع با  «سردار مقاومت» شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ مردم انقلابی و ولایتمدار شهر مقدس قم از ساعاتی قبل، خود را برای پذیرایی از پیکر مطهر سردار مقاومت و همراهان این شهید عزیر آماده کرده و منتظر انتقال پیکر مطهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این شهر مقدس هستند.

مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) مملو از مشتاقان آخرین وداع با  «سردار مقاومت» شدبه گزارش خبرنگار ایکنا از قم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام مسئولان قرار بود پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۴ امروز 16 دی ماه وارد شهر مقدس قم شود ولی استقبال چند میلیونی مردم تهران از شهید مقاومت و همراهانش سبب شد تا لحظه مخابره این خبر پیکر مطهر به قم وارد نشده است.
ساعت 15:30 پیکر مطهر شهدا نزدیک میدان آزادی تهران است و بعد از آن به قم منتقل خواهد شد که اخبار تشییع پیکر مطهر در قم مخابره می‌شود.
مردم قم از ساعت‌ها قبل در حرم مطهر و صحن‌های اطراف آن همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) برای استقبال از پیکر سردار شهید تجمع کرده و به عزاداری مشغول هستند.
ساعت 16:00 مردم شهید پرور قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به عزاداری در شبستان امام خمینی (ره) پرداختند و حرکت به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) برای شروع مراسم تشییع شهید را آغاز کرده‌ و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می‌شود.
بلوار پیامبر اعظم ساعاتی قبل از تشییع پیکر سپهبد سلیمانی
مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) مملو از مشتاقان آخرین وداع با  «سردار مقاومت» شد
مردم سیاه‌پوش در حالی که «الوداع الوداع» می‌خوانند، شعارهایی چون «سردار علم جلوه ایثار نیامد؛ ای هموطنان قاسم سردار نیامد؛ علم دار نیامد» و شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند تا پیکر سردار سپهبد سلیمانی را در آغوش بگیرند.
ساعت 16:15مسیرهای منتهی به بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت عاشق جهاد و شهادت است و مداحان به مرثیه سرایی می‌پردازند.
مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) مملو از مشتاقان آخرین وداع با  «سردار مقاومت» شد
حال و هوای مشتاقان آخرین وداع با سردار دل‌ها
ساعت 16:30 با پرواز بالگرد حامل پیکر سرداران شهید از میدان آزادی تهران اشتیاق مردم قم برای در آغوش گرفتن پیکر شهدا و عشق بازی با آنان دو چندان شده است.
«دنبال سر سردار نگردید، سردار سرش بر روی دامان حسین است، حیدر حیدر ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو» از جمله شعارهای ملت غیور و انقلابی قم است.
طلاب غیرایرانی هم با در دست داشتن پرچم کشورهایشان حضور پررنگی در مراسم دارند.
ورود پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به قم
16:55 پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از حضور در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران وارد قم شد.
پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسئولان و علما در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید حضور یافتند و این پیکر پاک پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.
س از طواف پیکر پاک سردار در حرم مطهر(س) با توجه خیل عظیم حضور مردم و ازدحام در مسیر، پیکر پاک شهید طی تدابیر شدید انتظامی، این پیکرهای پاک از قسمت شرقی آستانه و عبور از زیر پل 9 دی وارد بلوار پیامبر اعظم(ص) شد.
پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار پیامبر اعظم(ص)، مراسم تشییع با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد و با توجه به ترافیک وسیع جمیعتی به نظر می‌رسد فاصله 7 کیلومتری بلوار حرم ـ جمکران مراسم تشییع بعد از نماز مغرب و عشاء هم ادامه خواهد یافت.
حضور مراجع تقلید در مراسم وداع
17:30 هم اکنون برخی مراجع معظم تقلید از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای ادای احترام به پیکر شهدا در این مراسم حضور یافتند.
تکمیل می شود ..
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...