گاهی برای خودروها بنزین نداریم!


گاهی برای خودروها بنزین نداریم!

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز گران شدن بنزین و کمبود نیروی انسانی و اعتبارات را از جمله مشکلات محیط زیست عنوان کرد.

حشمت الله کشیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گونه‌های شاخص جانوری استان اظهار کرد: پلنگ سیاهگوش ایرانی یکی از مهمترین این گونه‌ها است که تصویر یک قلاده از این حیوان در سال ۹۳ در ارتفاعات طالقان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: با توجه به شب گرد بودن پلنگ، رویت آن در ساعات روز بسیار دشوار است ولی از سال ۹۳ به بعد هم چندین بار رد پای این حیوان در ارتفاعات طالقان مشاهده شده که نشان می‌دهد این شهرستان هنوز زیستگاه این گونه جانوری خاص است.

وی افزود: خرس قهوه‌ای، عقاب طلایی و کل و بز از دیگر گونه‌های شاخص و حفاظت شده استان هستند.

این مسئول با بیان اینکه سرشماری دقیق گونه‌های حفاظت شده نیاز به امکانات زیاد و پیشرفته، پایش‌های شبانه روزی و استفاده از نیروی انسانی متناسب با وسعت مناطق حفاظت شده استان دارد، توضیح داد: متاسفانه امکانات و نیروی انسانی کافی در اختیار این اداره قرار ندارد، به طوری که حتی گاهی برای تامین بنزین خودروهای خود هم با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: فصل بهار و اواخر تابستان بهترین زمان برای سرشماری گونه‌های حیات وحش است چون در این زمان‌ها تردد این حیوانات بیشتر از دیگر ایام سال است.

کشیری با اشاره به اینکه به زودی سرشماری جمعیت کل و بز استان به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: سرشماری جمعیت کل و بز در مناطق حفاظت شده جاده چالوس و طالقان به پایان رسیده و فقط برخی مسیرهای نیاز به پایش مجدد دارند و بعد از اتمام آن که به نظر می‌رسد یک هفته ادامه داشته باشد، نتیجه نهایی سرشماری امسال اعلام می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و مشکلات ناشی از گران شدن بنزین و کمبود نیروی انسانی از جوامع محلی درخواست می شود در کنار محیط بانان باشند تا بتوانیم رسالت خود که حفاظت از محیط زیست است، موفق باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر