38 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب تخصیص یافت


38 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب تخصیص یافت

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: 38 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه طرح توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تخصیص یافته و هزینه خواهد شد.

امیر مطلوبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی و ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان است.

وی اظهار داشت: با استفاده از این اعتبارات دولتی، سه طرح مهم گردشگری از جمله توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، بهسازی، تعریض و آسفالت محور گردشگری «قوشه‌بلاغ» تا چمن متحرک «چملی‌گول» و بهسازی راه دسترسی به روستای هدف گردشگری «قینرجه» تکاب اجرا خواهد شد که عملیات اجرایی آنها پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصیص این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب کم‌سابقه است ادامه داد: اعتبارات عمرانی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب بیان کرد: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها، وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در اماکن طبیعی و تاریخی این شهرستان بهبود یافته و گردشگران و مسافران از راه‌های دسترسی و خدمات مناسب بهره‌مند می‌شوند.

مطلوبی افزود: همزمان با دهه فجر امسال نیز ۲ طرح گردشگری شامل یک واحد بوم‌گردی در روستای «یولقون‌آغاج» و بهسازی راه دسترسی فرعی مجموعه اثر طبیعی چمن متحرک تکاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، شهرستان تکاب، بیش از ۱۷۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی را در خود جای داده است و یکی از قطب‌های مهم گردشگری منطقه به شمار می‌رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟