از تداوم برنامه‌های قرآنی دهه فجر تا برگزاری آئین‌های اربعین سردار سلیمانی


حضور کاروان قرآنی انقلاب در مناطق سیل‌زده، برگزاری گرامیداشت سالروز تشرف امام خمینی(ره) به آستان سیدالکریم(ع) و برگزاری آئین‌های اربعین سردار شهید سلیمانی از جمله اخبار حوزه قرآن و معارف در 19 بهمن ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در نوزدهمین روز از بهمن ماه ۹۸:

برپایی محفل انس با قرآن بر عرشه ناو بندرعباس/ حضور کاروان قرآنی انقلاب در مناطق سیل‌زده

از تداوم برنامه‌های قرآنی دهه فجر تا برگزاری آئین‌های اربعین سردار سلیمانی

«احمد ابوالقاسمی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه استقبال مردمی از کاروان قرآنی انقلاب، بسیار چشمگیر بوده است، اظهار کرد: یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت قاریان محلی و شناسایی و تشویق قاریان نوجوان بود که در این زمینه نیز گام های خوبی برداشته ایم.

مسئول کاروان قرآنی انقلاب در ادامه به حضور این کاروان در مناطق سیل زده همچون قصرقند و نیک شهر در روز هجدهم بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در این مناطق محفل انس با قرآن با اجرای مهدی عادلی برپا شد که طبیعتا در افزایش روحیه و معنویت در میان سیل زدگان اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و اجرای گروه تئاتر چهارنفره کاروان قرآنی انقلاب در جمع دانش آموزان شهرهای چابهار و کنارک از برنامه های دیگر این کاروان بود.

ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به حضور کاروان قرآنی انقلاب در شهرهای مختلف جنوب کشور، اضافه کرد: این کاروان، امروز (19 بهمن ماه) با حضور در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در اسکله کنارک و بر عرشه ناو بندرعباس محفل انس با قرآن برپا کرد.

مسئول کاروان قرآنی انقلاب در پایان گفت: این کاوران قرآنی با حضور در هر شهر ابتدا در مزار شهدا حضور می یابد و اعضای آن در غبارروبی قبور مطهر شهدا شرکت می کند.

برگزاری گرامیداشت سالروز تشرف امام خمینی(ره) به آستان سیدالکریم(ع)

از تداوم برنامه‌های قرآنی دهه فجر تا برگزاری آئین‌های اربعین سردار سلیمانی

مراسم گرامیداشت ۱۹ بهمن سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، صبح امروز (شنبه، ۱۹ بهمن ماه) در این بارگاه ملکوتی برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از فرزندان شهدا، اقشار مختلف مردم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئولین و خادمین این آستان ملک پاسبان انجام شد.

این ویژه برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت نامه و همچنین سخنرانی خادم القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه یافت.

در پایان این آئین معنوی، فرزندان شهدا با اهدای گل به مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادای احترام کردند و همچنین 19 بهمن، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس را گرامی داشتند.

امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی تقید خاصی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) داشتند، به طوری که بعد از ورود به میهن در تاریخ 19 بهمن 1357 و در بحبوحه وقایع انقلاب، قصد زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) کردند.

روایت‌های جالبی از تشریف‌ فرمایی امام خمینی(ره) به شهرری برای زیارت حرم عبدالعظیم(ع) در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نقل شده است که در ادامه یکی از این روایات را می خوانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در جلد ششم کتاب «پا به‌ پای آفتاب»می‌نویسد: «در ایامی که امام در مدرسه علوی اقامت داشتند یک شب، ساعت 10 مورخ 19/ 11/ 57 به ‌طور ناشناس با ایشان و مرحوم شهید عراقی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) رفتیم. البته قبلاً به مسئولان حرم گفته شده بود حرم را خلوت کنند. اما آن‌ها نمی‏‌دانستند قضیه چیست؛ لذا تا مردم خبردار شدند امام زیارت ‌شان را کرده بودند. امام در دو سه روز اولی که از پاریس تشریف آورده بودند فرموده بودند: «من متأثرم که در این چند روز که به ایران آمده‌ام هنوز به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) موفق نشده‌ام».

بزرگداشت سردار سلیمانی در حوزه علمیه زینب کبری(س) برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت رشادت های شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس، یکشنبه، 20 بهمن ماه از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در سالن جلسات حوزه علمیه حضرت زینب کبری (س) برگزار می شود.

آیت الله سید علی لواسانی، تولیت حوزه علمیه حضرت زینب کبری (س) در این مراسم، سخنرانی و حسین یکتا در آن روایت گری می کند.

تقدیر از مادران و همسران خانواده شهدا با حضور ویژه زینب سلیمانی، دختر شهید سردار سلیمانی از برنامه های دیگر این مراسم است.

یادآور می‌شود، حوزه علمیه حضرت زینب کبری (س ) در تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، بلوارشهید پناهی نیا، خیابان شهید زندی، خیابان شهید قادری، واقع شده است.

برگزاری اربعین سردار دل‌ها با حضور ‌آیت‌الله جاودان

از تداوم برنامه‌های قرآنی دهه فجر تا برگزاری آئین‌های اربعین سردار سلیمانی

مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی آیت‌الله جاودان به همت موسسه دختران انقلاب برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این مراسم روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی امیر عباسی و با حضور خانواده‌های شهدای مقاومت، مدافع حرم و مدافع وطن ویژه خواهران برپا می‌شود.

مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان بهارستان، نرسیده به سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر، فاطمیه هفتاد و دو تن برگزار می‌شود.

آغاز نشست‌های تخصصی «گفتمان انقلاب اسلامی» در مدرسه فیضیه

از تداوم برنامه‌های قرآنی دهه فجر تا برگزاری آئین‌های اربعین سردار سلیمانی

حجت الاسلام «عبدالرسول هاجری» از آغاز سلسله نشست های تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه خبر داد و گفت: این سلسله نشست ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی یک شنبه 20 بهمن ماه در مدرسه فیضیه کار خود را آغاز می کند.

دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه ادامه داد: سلسله نشست های تخصصی گفتمان علمی انقلاب اسلامی باهمکاری جامعه المصطفی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اتحادیه دانش آموختگان حوزه و دانشگاه، مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می شود.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری نخستین نشست از سلسله نشست های علمی تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه گفت: این نشست با موضوع تحولات سیاسی اجتماعی ایران معاصر با ارائه حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و نقادی عبدالوهاب فراتی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه های علمیه یکشنبه 20 بهمن ماه ساعت 19 در مدرس زیر کتابخانه برگزار می شود.

حجت الاسلام هاجری ادامه داد: دوشنبه 21 بهمن ماه نیز نشستی با حضور حجت الاسلام خسروپناه با موضوع آسیب شناسی دین پژوهی معاصر ساعت 19 در مدرس زیر کتابخانه مدرسه فیضیه برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند