تعطیلی مراکز آموزشی هرمزگان در گرو جلسه عصر امروز استانداری


تعطیلی مراکز آموزشی هرمزگان در گرو جلسه عصر امروز استانداری

در حالی کرونا سایه نگرانی‌های خود را بر اذهان جامعه انداخته و آن‌ها را به دنبال ماسک و سایر وسایل موردنیاز بهداشتی روانه کوچه و خیابان کرده، شایعاتی پیرامون تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در هرمزگان نیز دست‌به‌دست در فضای مجازی ارسال می‌شود.

برای صحت‌وسقم این موضوع سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای عالی مدیریت بحران تمامی موضوعات مربوط به بیماری کرونا را به وزارت بهداشت واگذار کرده و دانشگاه علوم پزشکی نماینده وزارت بهداشت در هرمزگان است.

عبدالحمید سعدینی تصریح کرد: ازاین‌رو این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی مربوط است و آن‌ها بر مبنای شاخص‌های خود اگر احساس کردند مشکلی وجود دارد اعلام تعطیلی می‌کنند و ما اظهارنظری در این خصوص نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: در صحبت‌های که با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داشتیم اعلام کردند در استان هرمزگان هنوز موارد نگران‌کننده‌ای نداریم که بخواهیم به سمت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برویم. باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد اما نگرانی عمیقی وجود ندارد.

سعدینی در خصوص آمادگی استان در صورت بروز بحران نیز عنوان کرد: بیماری کرونا یک مسئله تخصصی است و خود دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باید نسبت به آمادگی استان در برابر بحران اظهارنظر کند، در صورت درخواست خدمات پشتیبانی داشته ما ورود خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: مسائل مربوط به بیماری کرونا در جلسات مدیریت بحران مطرح نمی‌شود و جلسات خاص و تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشکی دارد.

همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود:طبق قوانین و دستورالعمل‌های جهانی که در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده اگر ۱۵ درصد از جمعیت یک کلاس دارای علائم بیماری تنفسی تب‌دار برای سه روز متوالی باشند آن کلاس تعطیل می‌شود.

موسی دادی زاده با بیان اینکه با وجود این موضوع اما به دلیل جو روانی موجود در جامعه و تعطیلی مراکز آموزشی استان‌های هم‌جوار، منتظر اعلام شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان هستیم، اظهار کرد: طبق قوانین باید شبکه بهداشت و درمان پیشنهاد دهد و شورای تأمین این موضوع را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مورد مثبتی طبق گفته مسئولان شبکه بهداشت و درمان در هرمزگان مشاهده نشده است، اضافه کرد: حتی اگر یک مورد مثبت هم در استان هرمزگان مشاهده شود به‌طور حتم مدارس را تعطیل خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در پایان گفت: جلسه‌ای پیرامون بررسی همین موضوعات نیز عصر امروز(چهارم اسفندماه) برگزار و تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

همچنین فرماندار بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون مورد مثبتی در سطح شهرستان دیده نشده است.

عزیزاله کناری بیان کرد: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در اختیار فرمانداری‌ها نبوده و باید از طریق استانداری و شبکه بهداشت و درمان اعلام و در آن صورت تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست، خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به امکانات درمانی محدود هرمزگان و سرعت سرایت بیماری کرونا باید مسئولان استان هرمزگان تصمیم به‌موقع و مناسبی در خصوص مقابله با آن بگیرند.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات درمانی استان هرمزگان محدود است، اظهار کرد: با توجه به نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان و دانشجویان باید در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی تصمیم به‌موقع و لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس می‌تواند اکنون اجرایی شود، اضافه کرد: می‌توان تعطیلی کنونی را با کم کردن تعطیلات تابستانی جبران کرد.

جهانبخش در پایان عنوان کرد: هرمزگان به دلیل پذیرا بودن مهمانان خارجی و داخلی شرایط حساسی دارد و باید در این موضوع عزم جدی مسئولان برای مقابله با کرونا به کار گرفته شود.

همچنین سخنگوی استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عصر امروز(چهارم اسفندماه) درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تصمیم‌گیری می‌شود.

فاطمه رکن‌الدینی با اشاره به اینکه عصر امروز جلسه ویژه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان به‌منظور اتخاذ تمهیدات ویژه برای مقابله با ویروس کرونا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار است در خصوص وضعیت فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها نیز تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...