نسخه موبایل وب سایت ها به زودی در اولویت ایندکس گوگل قرار خواهد گرفت


نسخه موبایل وب سایت ها به زودی در اولویت ایندکس گوگل قرار خواهد گرفت

نسخه موبایل وب سایت از شهریور سال جاری در اولویت ایندکس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب در صورت نداشتن یک وب سایت موبایل فرندلی، با افت رتبه در این موتور جستجو مواجه خواهید شد. گوگل در روز شانزدهم اسفند ماه اعلام کرد از سپتامبر (شهریور – مهر) سال 2020، به منظور ایندکس کردن مطالب... نوشته نسخه موبایل وب سایت ها به زودی در اولویت ایندکس گوگل قرار...

نسخه موبایل وب سایت از شهریور سال جاری در اولویت ایندکس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب در صورت نداشتن یک وب سایت موبایل فرندلی، با افت رتبه در این موتور جستجو مواجه خواهید شد.

گوگل در روز شانزدهم اسفند ماه اعلام کرد از سپتامبر (شهریور – مهر) سال 2020، به منظور ایندکس کردن مطالب در همه وب سایت‌ها، نسخه موبایل در اولویت قرار خواهد گرفت. برای بیشتر وب سایت‌ها این تغییر مشکل‌ساز نیست، چرا که وب سایت‌های مدرن واکنش‌گرا طراحی شده و ظاهر آن‌ها بسته به اندازه نمایشگر، بهینه می‌شود. وقتی اولویت نسخه موبایل وب سایت از نسخه دسکتاپ بالاتر برود، وب سایت‌های قدیمی به شدت با افت رتبه مواجه خواهند شد.

بر اساس گفته‌های گوگل، نردیک به 70 درصد وب سایت‌هایی که کاربران در نتیجه جستجوی عبارت‌هایی در موتور جستجوی این شرکت مشاهده می‌کنند، پیش از این برای نمایش صحیح در دستگاه‌های موبایل بهینه شده‌اند. به همین دلیل بخش عظیمی از وب سا‌یت‌ها از هم‌اکنون برای تغییر بسیار مهم آتی گوگل آماده هستند.

گوگل همچنان به راهنمایی به وب مسترها برای بهینه‌ کردن نسخه موبایل وب سایت خود ادامه خواهد داد. آن‌ها باید از یکسان بودن تجربه کاربران بدون توجه به دستگاه مورد استفاده برای ورود به وب سایت و ارائه محتوایی مشابه در هر صورت (متن، تصاویر، متا دسکریپشن و عنوان) اطمینان پیدا کنند. سرتاسر ساختمان وب سایت شامل متا دیتاها باید در نسخه دسکتاپ و موبایل یکسان باشد.

گوگل ابزاری به نام Google Search Mobile-Friendly Test توسعه داده تا وب مسترها، از بهینه بودن یا نبودن وب سایت خود برای نمایش صحیح در دستگاه‌های موبایل اطمینان پیدا کنند. کافی است به این وب اپلیکیشن ورود پیدا کرده و آدرس وب سایت خود را در آن جا وارد کنید.

گوگل دوست دارد سرویس وب به عنوان مهمترین تکنولوژی که بر بستر اینترنت ارائه می‌شود، برای همه ساده و قابل استفاده بماند. کاربران زیادی برای دست پیدا کردن به اطلاعات مورد نیازشان متکی به دستگاه‌های موبایل بوده و در طول روز کمتر برای وب‌گردی از دسکتاپ یا لپ تاپ استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)