تنها در سوگ عزیزی که کرونا گرفت


تنها در سوگ عزیزی که کرونا گرفت

یکی از راه‌های همدردی با افرادی که در غم از دست دادن نزدیکان خود هستند حضور در مراسم سوگواری و تنها نگذاشتن آنها است اما خانواده‌هایی که این روزها کسی را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، هم غمگین رفتن عزیزی هستند و هم در تنهایی سر می‌کنند، در این خصوص یک روانشناس بالینی معتقد است اینترنت ابزار مناسبی برای همدردی با این خانواده‌هاست.

مریم نوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص چگونگی برخورد با بازماندگان افراد فوت شده بر اثر کرونا گفت: بخش بسیار مهمی از همدردی با افراد سوگوار حضور بر سر مزار، در آغوش کشیدن و همراهی با آنان است اما این موضوع به خاطر وجود بیماری دچار تغییر شده است چون در شرایط کنونی تجمع عامل انتقال بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود: هرکس باید این احتمال را در نظر بگیرد که خود ممکن است ناقل کرونا باشد و با حضور در جمع سبب اتفاق تلخ دیگری شود و در نهایت منجر به فوت فرد دیگری گردد.

نوری توجه به نکات اعلام شده از سوی وزرات بهداشت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رعایت و عمل به نکات بهداشتی که وزارت بهداشت به طور منظم اعلام می‌کند می‌تواند راهگشای بسیار خوبی باشد.

این روانشناس بالینی تسلیت‌های اینترنتی و تصویری را راه حل خوبی برای جلوگیری از تجمع و حضور در خانه افراد سوگوار دانست و افزود: با گسترش تکنولوژی استفاده از تماس‌های تصویری و اینترنتی بسیار مرسوم شده است که در این شرایط می‌توانیم از این تماس‌ها برای ابراز همدردی و تسلیت به سوگواران استفاده کنیم.

وی خانواده‌های عزاداران را بیش از همه نگران تجمع دانست و اظهار کرد: خانواده‌های عزادار چون تجربه تلخ از دست دادن عزیز خود بر اثر کرونا را دارند خودشان تمایل چندانی به اجرای رسوم مرسوم ندارند تا دچار سوگ دیگری نشوند بنابراین خودشان این شرایط خاص را درک می‌کنند و از عدم حضور دیگران دلخور نمی‌شوند اما اگر مجبور به حضور و همراهی سوگوار هستیم و الزاما باید در کنار فرد مصیبت دیده باشیم زمان آن را به حداقل مدت برسانیم و از برخوردهای نزدیک حتی الامکان خودداری کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند