سد تهم چقدر آب دارد؟


سد تهم چقدر آب دارد؟

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: آب ذخیره‌ شده پشت سد تهم تا 23 اسفندماه 50 میلیون مترمکعب است.

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع بارندگی تا ۲۰ اسفندماه امسال حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده که این میزان در سال آبی گذشته ۲۳۴ میلی‌متر بود و این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته حدود ۶ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت حدود ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مشکلی ناشی از بارش‌های بالاتر از نرمال در استان زنجان پیش نیامده است، ادامه داد: آب ذخیره شده در پشت سد تالوار تا ۲۳ اسفندماه بالغ بر ۱۳۹ میلیون مترمکعب، سد تهم ۵۰ میلیون مترمکعب و سد گلابر ۷۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت سدکینه‌ورس، افزود: سد کینه‌ورس نیز ۹۹ درصد پرشدگی داشته که از محل تخلیه‌کننده تحتانی حدود ۱۵ مترمکعب در ثانیه به صورت کنترل‌ شده به پایین‌دست سد رهاسازی می‌شود.

رضاپور تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۴۰ مترمکعب در ثانیه آب از استان کردستان وارد استان زنجان می‌شود که این حجم آب با احتساب سرشاخه‌های قزل‌اوزن در محدوده استان تا ماه‌نشان به حدود ۳۴۰ مترمکعب در ثانیه (در بدترین حالت) خواهد رسید که امیدواریم با چنین دبی ورودی، مشکل جدی به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان یادآور شد: در محدوده طارم نیز پیش‌بینی می‌شود که در شرایط بدبینانه دبی رودخانه قزل‌اوزن حدود ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه باشد و با احتساب رهاسازی آب از سدهای آی‌دوغموش و سهند از آذربایجان‌شرقی به میزان ۵۸ مترمکعب در ثانیه برسد که امیدواریم مشکل خاصی نیز در این منطقه ایجاد نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا