کرونا، مانع ورود خودروهای غیر پلاک استان فارس به شیراز شد


کرونا، مانع ورود خودروهای غیر پلاک استان فارس به شیراز شد

شیراز-ایرنا- در پی تاکید مسوولان استان فارس مبنی بر عدم مسافرت هموطنان به این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا عصر پنجشنبه با حضور دادستان عمومی و انقلاب شیراز از ورود خودروهای غیر پلاک فارس به این کلانشهر جلوگیری شد و بسیاری از خودروها به شهرهای خود بازگشتند.

بنا به گزارش خبرنگار ایرنا که پنجشنبه در مقر پلیس راه شیراز به اصفهان حضور داشت، ترافیک سنگینی در این ورودی به وجود آمده بود و ماموران با کنترل پلاک خودروهایی که متعلق به غیر استان فارس بود و همچنین با بررسی مدارک آنها، به آنها اجازه نمی‌دادند وارد شیراز شوند.

در این ورودی که دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز مستقر شده بود، سرنشینان خودروهایی که وارد شیراز می‌شدند با تست تب سنج تحت کنترل قرار می‌گرفتند.

در گوشه‌ای از پلیس راه شیراز به اصفهان، شماری از مسافران با در دست داشتن مدارک شناسایی و شناسنامه‌های خود در حال چانه‌زنی با ماموران و دادستان بودند و یکی از این مسافران که از کرج (مرکز استان البرز) آمده بود، اظهار و اصرار می‌کرد، منزل خواهرم در شیراز است و تقاضا داشت که اجازه دهند وارد این شهر شود.

تمام مبادی ورودی تحت کنترل است، به فارس سفر نکنید

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای حفظ سلامتی مردم، ما هم احساس مسوولیت کردیم تا بتوانیم سلامت شهروندان به ویژه مردم استان فارس را تامین کنیم، این روند با هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ادامه دارد و ما نیز در ورودی شهر شیراز مستقر شدیم تا از نزدیک این کنترل‌ها را نظارت کنیم.

حیدر آسیابی افزود: با توجه به سیاست‌های کلان کشور و موضوع مبارزه با بیماری کرونا، تمام مبادی ورودی به استان فارس تحت کنترل قرار دارند و اکیدا توصیه می‌کنیم مردم به این استان سفر نکنند.

وی ادامه داد: دستور قضایی لازم در این زمینه صادر شده و تا حد ممکن از ترددهای غیر ضروری جلوگیری و در تمام استان بحث کنترل با جدیت دنبال می‌شود و معاینه پزشکی هم صورت می‌گیرد.

کرونا، مانع ورود خودروهای غیر پلاک استان فارس به شیراز شد

افراد مبتلا به کرونا قرنطینه می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا قرنطینه می‌شوند، افزود: با معاینات پزشکی و انجام تب سنج در صورتی که افرادی مبتلا به کرونا باشند آنها را راهی قرنطینه خواهیم کرد.

هیچ گونه خدماتی به مسافران داده نمی‌شود

آسیابی با بیان اینکه هموطنان باید به توصیه‌های وزارت بهداشت اهمیت دهند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان فارس در شرایط کنونی هیچ گونه خدماتی به مسافران داده نمی‌شود، تمام مراکز گردشگری، هتل‌ها و اماکن اقامتی تعطیل هستند و نظارت لازم در این زمینه اعمال می‌شود از این رو دلیلی ندارد که مردم به شیراز سفر کنند.

برپایی چادر بوستان‌ها ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین تاکید کرد: برپایی چادر در بوستان‌ها ممنوع است و هیچ کس حق ندارد مبادرت به انجام این کار کند و به طور مستمر این اماکن تحت نظارت قرار دارند ضمن اینکه اغذیه فروشی ها و فست فودها هم تعطیل هستند.

آسیابی همچنین بیان داشت: با توجه به اینکه تا چهارم فروردین‌ماه ۹۹ بارندگی شدید در استان فارس در پیش داریم، مجددا تاکید می‌کنیم هموطنان به فارس سفر نکنند و پس از اینکه خطر کرونا کاملا بر طرف شد، پذیرای آنان خواهیم بود.

بر اساس آخرین آماری که عصر امروز (بیست و نهم اسفند۹۸) اعلام شد، با شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان به این بیماری در این استان به ۴۰۷ نفر رسیده است و تعداد افرادی که در فارس جان خود را بر اثر ابتلای به ویروس کووید ۱۹ از دست داده‌اند، ۱۳ نفر ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران