کرونا، کنسرت آن‌لاین و پرواز همای در تالار وحدت


کرونا، کنسرت آن‌لاین و پرواز همای در تالار وحدت

تهران- ایرنا- پرواز همای در نخستین شب از برگزاری کنسرت آن‌لاین در تالار وحدت، در سالنی خالی؛ اما با همراهی برخط هزاران علاقه‌مند موسیقی در شبکه‌های مجازی خواند.

تالار وحدت تهران، روز جمعه ۲۹ فروردین ماه از ساعت ۲۱ میزبان کنسرت آن‌لاین پرواز همای و گروه مستان بود. این کنسرت هم‌زمان با پخش از تلویزیون تعاملی تیوا، از صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی و صفحه شخصی همای پخش شد. تا پایان اجرا بیش از ۱۲ هزار نفر این کنسرت را از اجرای زنده (لایو) صفحه هنرمند دنبال کردند.

همای که کنسرت خود را با دو ترانه اجتماعی آغاز کرده بود، بخش به قول خود «عاشقانه» کنسرت را با ترانه دل دیوانه من شروع کرد. این بخش با قطعات نشود فاش کسی آنچه میان من و توست، دیوانه‌تری ادامه یافت.

همای با اشاره به جای خالی تماشگرانی که همیشه در هنگام اجرا، ترانه دیوانه‌تری را با وی زمزمه می‌کردند، گفت: آنها همیشه در کنسرت‌ها از من می‌خواستند (قطعه) کدخدا را بخوانم.

او به طعنه و لبخند گفت «هنوز هم نمی‌توانم آن را بخوانم» و برنامه خود را با ترانه در هوایت بی قرارم ادامه داد. پس از آن نیز نوبت به قطعه یارا یارا رسید. یهودا نیز قطعه پایانی این کنسرت زنده و آن‌لاین یک ساعته را تشکیل داد.

همای در پایان ابراز امیدواری کرد با رها شدن از شر ویروس کرونا در سالن‌های پر از جمعیت اجرا کند. وی همچنین با بزرگداشت یاد هم‌وطنانی که با این بیماری جان خود را از دست دادند، به بازماندگان درگذشتگان تسلیت گفت و به پرستاران و کادر درمانی ادای احترام کرد.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی هنرمندان، با توجه به عدم امکان حضور تماشاگران در تالارهای این بنیاد، مجموعه کنسرت‌های آن‌لاینی را برنامه‌ریزی کرده است که نخستین شب آن به اجرای پرواز همای اختصاص یافت. این اجراها به پیشنهاد هنرمندان و بدون دریافت هزینه به روی صحنه می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری