الکاظمی: این دولت، دولت حل بحران است، نه ساختن آن/ الحلبوسی: برای تشکیل دولت قوی تلاش می‌کنیم


الکاظمی: این دولت، دولت حل بحران است، نه ساختن آن/ الحلبوسی: برای تشکیل دولت قوی تلاش می‌کنیم

نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق همزمان با آغاز جلسه رای‌گیری برای دادن رای اعتماد به کابینه او، گفت که دولت وی دولت حل بحران‎ و نه ساختن آن خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید عراق بامداد امروز پنجشنبه در جلسه رای‌گیری برای رای اعتماد به دولت جدید این کشور گفت که دولت وی، دولت راه حل است که برای حل بحران‎ و نه برای ساختن آن ‎تشکیل می‌شود.

نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق تاکید کرد که برای فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم تلاش خواهد کرد.

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه دولت وی اجازه نخواهد داد تا خاک عراق میدانی برای تجاوزها باشد، تصریح کرد: ما با استفاده از خاک عراق به عنوان میدانی برای تجاوزات مخالفیم.

مصطفی الکاظمی سند برنامه دولت خود را هم در ابتدای جلسه تقدیم پارلمان کرد. در این سند به هشت محور اشاره شده است که عبارتند از: اولویت‌- ارتقای نهادهای امنیتی و اصلاح آن- رسیدگی و حل مشکلات و اقتصادی - مسائل مهم مربوط به روابط خارجی- مبارزه با فساد و اصلاح امور اداری-عدالت پایه و اساس یک دولت موفق است- تظاهرات مسالمت آمیز راهی برای هدایت دولت است- دولت فدرال و دولت منطقه کردستان و استان‌ها.

از سوی دیگر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گفت که با وجود شیوع ویروس کرونا و چالش‌های پیش روی روند سیاسی، برای تشکیل دولت قدرتمند تلاش می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران