دین علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند


دین علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه دین علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند، افزود: فعالیت‌های جهادی روحانیون، پیوند دین و دنیای مردم را برقرار کرده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشبه در مراسم تجلیل از طلاب و روحانیون فعال در عرصه‌های جهادی که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، تصریح کرد: فعالان عرصه‌های جهادی، فلاح و رستگاری را در زندگی خود جاری می‌کنند و کمک به مستضعفان و نیازمندان که امروز با کارهای جهادی صورت می‌گیرد، بسیار مورد تایید دین قرار دارد.

وی، اخلاق‌مداری و خلق نیکو را عاملی مهم در جذب مردم به دین دانست و اظهار داشت: در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس، اخلاق نیکوی رزمندگان، انقلابیون و روحانیون نقش مهمی در جذب مردم به انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس داشته و امروز نیز همان شیوه می‌تواند محور برنامه‌های جهادی قرار گیرد.

امام جمعه قزوین خطاب به روحانیون حاضر در جلسه تاکید کرد: شما با کارهای جهادی نشان دادید که دین در تمام بخش‌های زندگی انسان گره‌گشا بوده و علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز اصلاح و آباد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به خدمات روحانیون و حوزه‌های علمیه در بحران‌های کشور، یادآور شد: روحانیون و طلاب در تمامی بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و کرونا پای کار خدمت و فعالیت‌های جهادی بوده‌اند و نقش مهمی در حل مشکلات مردم نیز داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تجربه‌های دفاع مقدس در بحران‌های کشور به داد ملت رسیده، افزود: در بحران شیوه ویروس کرونا، سیل و زلزله مردم پای کار آمدند و با بسیج امکانات کشور و انفاق نقدی و غیر نقدی آنان توانستیم از بحران‌ها عبور کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک هم شاهد شکست کامل بیماری کرونا در سطح جامعه باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مردم قزوین در شور عاطفه ها 6.5 میلیارد تومان کمک کردند