لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی


فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون ، قهرمان جهان شش دوره از رقابت های فرمول یک، در مصاحبه ای ویدیویی با تیم مرسدس، از شرایط زندگی در قرنطینه، مزایا و معایب آن صحبت می کند. لوئیس پیشتر بیان کرده بود که در شرایط قرنطینه خانگی زمانش را وقف آموزش زبان فرانسوی و شکستن رکورد واقعی خودش در بازی رایانه ای گرن توریسمو کرده است و همینطور به همراه چارلز لکلرک و...

فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون ، قهرمان جهان شش دوره از رقابت های فرمول یک، در مصاحبه ای ویدیویی با تیم مرسدس، از شرایط زندگی در قرنطینه، مزایا و معایب آن صحبت می کند.

لوئیس پیشتر بیان کرده بود که در شرایط قرنطینه خانگی زمانش را وقف آموزش زبان فرانسوی و شکستن رکورد واقعی خودش در بازی رایانه ای گرن توریسمو کرده است و همینطور به همراه چارلز لکلرک و پیر گسلی در بازی کال آف دیوتی یا ندای وظیفه (Call of Duty)، هم بازی شده است.

شرایط کلی لوئیس همیلتون در چندماهه گذشته

من خیلی حالم خوب بود، سعی کردم خودم را با اتفاقا دنیا وفق بدم و واقعیت مسابقه ندادن به این مدت طولانی، برای من که از 8 سالگی مسابقه می دادم یک شوک به سیستمم برای عدم رقابتم در چهاردهمین فصل حضورم در فرمول یک بوده است.

بنابراین زمانم را صرف وفق پیدا کردن و بهبود دیگر نقاط زندگی به مانند برنامه های اقتصادی، زمانبندی و استراتژی می کنم. دارم تلاش می کنم به درک چیزی که از این به بعد به عنوان “عادی” تلقی می کنیم که مطمئنم همه دارن تلاش می کنند که این قضیه را درک کنند.

دوباره میگویم، تلاش میکنم که مثبت و سالم بمانم.

این دوران، دوران خوبی برای ذهن و بدن من بوده است ولی می دونم که در بیرون افرادی وجود دارند که از این لحاظ دچار مشکل شده اند. من آنچنان در شبکه های اجتماعی(در این روزها) حضور ندارم. فقط می خواهم در این دوران روی خودم تمرکز کنم و مطمئن شوم وقتیکه به مسابقات فراخوانده شدم آماده باشم.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

لوئیس همیلتون – گرندپری چین 2018

چگونگی تحمل کردن دوری از خانواده، دوستان و تیم

من دلم برای خانوادم تنگ شده و تحمل کردن این موضوع، مسئله آسانی نیست. کاشکی که می شد با خواهرم بودم، خواهرزاده هایم الان دیگر دیوانه شده اند. دلم برای دیدن آنها تنگ شده است و مطمئنم که مردم دیگر نیز چنین موضوعاتی را دارند.

خوشبختانه من انجلا را پیش خودم دارم و باهم تمرین می کنیم. او یکی از بهترین دوستان من است و من خیلی خیلی خوشبخت هستم که می توانم با یک فردی به این میزان روحیه مثبت کار کنم. من اصلا آدم سر حالی به هنگام صبح نیستم و او بیدار می شود با کلی انرژی به من صبح بخیر می گوید. او همیشه مرا با انرژی مثبتش بمباران می کند. به نظرم مهم است که ما همیشه افرادی با روحیه مثبت را کنار خودمان داشته باشیم. از این بابت من خدا را شاکرم.

من کلا آدمی هستم که با خودم خوب کنار می آیم و از آنجایی که همیشه در سفر هستم و انجلا با من است. زمان زیادی را با خودم می گذرانم و از این بابت راحت هستم و احساس نمی کنم که نیاز اضافه ای به ارتباط دیگران داشته باشم.

البته که خیلی خوب است که دیگران را ببینید ولی من فعلا دارم از این زمان استفاده می کنم تا اطمینان حاصل کنم که بدنم در بالاترین سطح قدرتی خودش باقی می ماند و هنوز چندین سال دیگر قرار است در فرمول یک بمانم و ادامه دهم. برای همین باید مطمئن باشم که در بهترین شرایط جسمانی خودم قرار خواهم داشت.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

والتری بوتاس و لوییس همیلتون – گرندپری مکزیک

فکر نکردن به تهدید رقابت با رانندگان دیگر

از او پرسیده شد که الان در قرنطینه رانندگان دیگر تیم ها در این فکر هستند که چطور او را شکست دهند! لوئیس همیلتون در این مورد پاسخ داد:

من به رانندگان دیگر فکر نمی کنم، امیدوارم که حال همه آنها خوب باشد. با چندنفر از آنها ارتباط داشته ام و الان همه ما کلا در یک کشتی هستیم. اما من به دنبال انگیزه (برای رقابت با آنها) نیستم، من همیشه انگیزه داشته ام و از این بابت و اینکه رقابتی باشم مشکلی ندارم. من نمی توانم کنترل کنم که آنها چه کارهایی را انجام می دهند و هیچ توجیهی ندارد که به این فکر کنم که آنها چه کاری را انجام می دهند و یا اینکه انجام نمی دهند. تنها کاری که من می توانم انجام دهم این است که تلاش کنم بهترین خودم باشم.

دریابم که پتانسیلم چقدر است، جطور می توانم مثبت تر باشم، چطور می توانم انرژی بیشتر داشته و سالم تر باشم. چطور می توانم یک فرد بهتری برای کار کردن و کنار هم بودن باشم. من در مورد همه این چیزها فکر می کنم.

من دلم برای برخی از افرادی که با آنها کار می کنم تنگ شده است و تلاش می کنم کمی بابت اوضاع تبادل نظر کنیم برای مثال چطور می توانیم فلان کار را بهتر انجام دهیم یا اینکه چطور من می توانم کمک کنم که تو آدم بهتری باشی در نهایت این معنای قهرمان بودن و کار تیمی داشتن است.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

لوییس همیلتون – گرندپری انگلیس

لوئیس همیلتون هیچوقت در مورد خودش شک ندارد

از راننده بریتانیایی سوال شد که آیا هیچوقت نسبت به خود و توانایی هایش شک و تردیدی را داشته است که او اینگونه پاسخ داد:

نه! خب طبیعی است من گاهی اوقات این سوال را به همراه چیزهای دیگری(از خودم) می پرسم. من همیشه مثبت ترین فرد توی اتاق نیستم، چیزهای متفاوتی را امتحان می کنم. زمانی هست که شما چیزهای را امتحان می کنید و در آن پیوسته شکست می خورید به خودتان می گویید افتضاح هستید و من می توانم برای یک لحظه خیلی منفی باشم اما نه به خودم می گویم که ادامه بده ادامه بده. بنابراین من آن اراده را برای عبور از این موانع که در جلویم ظاهر می شوند را دارم همیشه با خودم.

اما اگر بحث (شک و تردید) در مورد رانندگی خودم هست، نه(هیچ شکی ندارم)! من در کل زندگی خودم مشغول به این کار بودم و چیزی هست که به من این حجم عظیمی از اعتماد به نفس را داده است. وقتیکه سوار خودرو می شوم و کاسکتم را روی سرم قرار می دهم می توانم آن زیر هر کسی که می خواهم باشم، می توانم سوپرمن باشم. به طور کل وقتیکه مدرسه بودم، اسیر زورگویی ها و قلدری های زیادی شده بودم، پسر کوچکی بودم که بزرگترهای مدرسه به من زور می گفتند؛ برای همین سعی می کردم که یک حاشیه امنی را برای خودم ایجاد کنم و خودم را در آن قرار دهم.

ولی وقتیکه در خودرو قرار می گیرم کاملا اوضاع تغییر می کند و آزادانه رفتار می کنم و پس از آنکه اعتماد به نفسم را به دست آورده بودم از بچه های دیگری که مورد زورگویی واقع می شدند دفاع می کردم و رفته بودم کاراته و کمربند مشکی گرفته بودم و کسی جلودارم نبود. خیلی عالی بود.

بنابراین من هیچوقت وقتیکه در داخل خودرو قرار می گیرم به خودم شک و تردیدی ندارم، یک دورانی بود در مسابقات فرمولا رنو که چنین تردیدی به سراغم آمد و بلند شدم و به اندازه 14 مایل دویدم و این تردید از بین رفت.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

لوئیس همیلتون – گرندپری آمریکا

چگونگی پیدا کردن راهی برای ادامه موفقیت ها

شاید سوال باشد که چطور این راننده پس از تمام موافقیت ها و پیروزی هایی که به دست آورده دوباره چطور می داند و که باید روی چه چیزی کار کند و چه نقطه ضعفی را برطرف کند تا بتواند موفقیت های بیشتری را ثبت کند…در این مورد لوئیس همیلتون می گوید:

من فکر می کنم که این فرضیاتی هست که در مورد هر فرد موفقی مطرح می شود.(که آیا اصلا نقطه ضعفی برای برطرف کردن هست یا نه) الان دارم کتابی را در مورد مایکل جردن می خوانم و تیمی که در کنار خودش داشت، او برترین تاریخ است.

فکر می کنم که وقتیکه شما شکست می خورید خیلی بهتر می توانید پیشرفت کنید و آنجا دقیقا جایی است که شما رشد پیدا می کنید. بیشترین پیشرفت از نقطه شکست حاصل می شود. اما هنوز راههایی وجود دارد که حتی در حین روزهای موفقیت نیز پیشرفت کرد. من فکر می کنم که این بخشی از آن اخلاق کاری ماست. ما پیروزی هایی را داشتیم، مستقیم بر می گردیم به جلسات توجیهی و هیچ چیزی را از قلم نمی اندازیم و انتقادهای سازنده نسبت به خودرو، عملکرد تیم و من داشته باشیم. باید تا آنجایی که می توانید هم صداقت داشته باشید.

بعد از چندروز من دارم به اطلاعات و نتایج مسابقه نگاه می کنم. چونکه من داخل مسابقه می دانم که در کجا می توانم بهتر عمل کنم، این عملکرد بهتر می تواند معطوف به ورودی پیت، خروج از پیت یا دور تعیین خط شما، یا اشتباهاتی که در مسابقه داشتید باشد. نکات زیادی برای بهتر شدن وجود دارد.

شما دارید عالی شدن را دنبال می کنید. هیچ مسابقه ای وجود ندارد که عالی بوده باشد. مسابقاتی وجود دارد که شما به این عالی شدن نزدیک می شوید و حس خوبی این نزدیکی به شما می دهد ولی می دانید که هنوز عالی نیستید. بنابراین برای من هنوز کار های زیادی وجود دارد که باید انجام بدهم.

مدیریت اهداف و اطمینان از پیشرفت

همیلتون در مورد چگونگی مدیریت اهداف سالیانه و اطمینان حاصل کردن از پیشرفتی که طی زمان به دست می آورد، اینگونه صحبت می کند:

هدف اصلی من همیشه این هست که به پیروزی وقهرمانی جهان برسم و با تیمم کار کنم. به عنوان یک ورزشکار و راننده می خواهم که انرژی بیشتر، تناسب اندام بهتر و تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشم. اما شما در میانه کار اسیر مسائلی مرتبط با رسانه ها و حامیان مالی و چیزهای دیگر می شوید. همیشه تصور می کنم که این چیز ها به مانند لباسهای داخل ماشین لباسشویی هستند و به هم پیچیده اند. و شما نمی دانید که چه چیزی در بالا قرار دارد و چه چیزی در پایین. اما فکر می کنم که این قضیه با تجربه حاصل می شود و هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد.

من الان خیلی حس مثبتی دارم و فکر می کنم که خیلی جوان هستم و در دهه دوم زندگی خودمم. من هنوز هم از لحاظ روحی همان پسربچه ای هستم که در جوانی بوده ام. الان من فقط این دانش و تجربه ای که دارم را به استعدادی که در کودکی خودم داشته ام اضافه کرده ام. اگر من اینها را به آن(استعداد) اضافه کنم و سخت تر کار کنم…دیگر واقعا هیچ محدودیتی وجود ندارد که من (با داشتن این چیزها) به کجاها می توانم بروم.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

لوئیس همیلتون

مدیتیشن آرامش بخش روان لوئیس همیلتون

از راننده مرسدس پرسیده شد که چه تمریناتی می کند تا خودش را از لحاظ روانی در حالت سالم و آماده ای نگه دارد که او نیز چنین پاسخی را داد:

سلامت روان، یک مسئله جدی در سرتاسر دنیاست. من با شبکه های اجتماعی به مشکل بر خورده ام به این خاطر که من دنبال کنندگان زیادی را دارم و این خارق العاده است و فکر نمی کردم که این تعداد از مردم مرا دنبال کنند.

شبکه های اجتماعی…اگر شما به دور و بر نگاه کنید مردمی را می بینید که تمام وقت خودشان را روی این شبکه ها می گذارند و به صفحه تلفنشان نگاه می کنند و دنیای بیرون را فراموش می کنند. حتی وقت خودشان را نمی گذراند تا یک طلوع و غروب آفتاب یا یک درخت زیبا یا هرچیز دیگر را ببینند. برای همین من همیشه دنبال این هستم که یک بالانس و تعادلی را پیدا کنم.

سلامت روانی در نهایت به این معناست که شما در مورد خودتان حس خوبی داشته باشید و راهی پیدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که خودتان را دوست دارید. شما باید واقعا عاشق خودتان شوید و نسبت به خودتان حس آرامش بخشی را داشته باشید. من زمان خودم را روی این مسئله که مطمئن شوم برای خودم وقت می گذارم و قدردان خودم هستم گذاشته ام.

باید بدانید که چه کارهایی را خوب انجام می دهید و حتی مواقعی که شکست می خورید، بدانید که اشکالی ندارد و به خودتان نباید خیلی سخت بگیرید. من هم روز هایی را دارم که وقتیکه از خواب بلند می شوم انگیزه تمرین کردن را ندارم و پیش خودم فکر می کنم که به کجا دارم می روم، آیا باید به مسابقه دادن ادامه بدهم و قدم بعدی چیست…من به همه این چیزهای متفاوت فکر می کنم.

یک ساعت بعد که می شود می گویم لعنت بهش، من عاشق کاری هستم که می کنم چرا اصلا باید در نظر بگیرم کاری که دارم می کنم را ادامه ندهم. ولی همانطور که گفتم شما باید ذهنتان را مشغول نگه دارید. کتاب بخوانید، من تا آنجایی که می توانم کتاب می خوانم.

تمرینات مدیتیشن انجام می دهم. من خیلی فرد بی قراری هستم و مدیتیشن کردن با من خیلی سخت است. من آنجا نشسته ام و هی تکان می خورم و واقعا برایم سخت است. اما وقتیکه این کار را بیشتر انجام می دهید به مانند هر چیز دیگر، شما در انجام آن بهتر می شوید.

مردم الان افراد موفق را می بینند و می گویند که من می خواهم تبدیل به دریک، مدونا، مایکل جردن، کوبی برایان یک ورزشکار برتر یا هر کس دیگری شوم. مردم فقط آن لحظه موفقیت آمیز را می بینند و می خواهند که بلافاصله در آنجا باشند.

اما این همه کار و سخت کوشی هایی که انجام شده تا یک فرد به موفقیت برسند را نادیده می گیرند. شما باید همیشه به تلاش کردن ادامه بدهید و سخت بکوشید. من همیشه تلاش می کنم که انرژی مثبت بفرستم و عکسهایی از تفریحات عادی خودم با دوستانم به اشتراک بگذارم…شبکه های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند و من نمی خواهم برای چیزهای بی اهمیت از آنها استفاده کنم.

لوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتیلوئیس همیلتون در قرنطینه: از آموزش زبان فرانسوی تا بازی کال آف دیوتی

لوئیس همیلتون ، سباستین فتل و والتری بوتاس

آیا ما یک لوئیس همیلتون متفاوت و پیشرفته شده را می بینیم؟

بهینه شده؟ امیدوارم که اینطوری باشد. اگر من تو یا هر کسی از ما در این روزها بهتر نشود، پس دقیقا داریم چکار می کنیم؟ فقط زمانمان را داریم هدر می دهیم و دراز کشیده ایم. هیچ چیزی به هیچ کسی از ماها هدیه داده نمی شود. ما باید برویم و بجنگیم برای چیزی که می خواهیم و شما باید آن چیزی را که می خواهید به دست بیاورید را بیشتر از افراد دیگری نیز که چنین هدفی دارند، بخواهید. فقط باید از جای خودتان بلند شوید و کارتان را انجام دهید. من در شرایط خوبی هستم.

اما همیشه می توانم در شرایط بهتری باشم. می بینم که مثلا کمی چربی در یک قسمت بدنم دارم و می گویم وای باید بروم سخت تر تمرین کنم و به دو بروم تا این چربی را از بین ببرم. البته در واقع من آنچنان چربی ندارم.مردمی هستند که چیزهای زیادی در ذهنشان می گذرد. فقط اجازه بدهید که از این چیزها رهایی بجویید و بروید چیزی که دوست دارید را پیدا کنید. بگویید که من می خواهم کارم را انجام دهم و اجازه نمی دهم که چیزی سد راهم شود. ممکن است که این مسئله(رسیدن به هدف)، برای زمان زیادی به طول بکشد. همانطور که گفتم مردم فراموش می کنند که من مسابقه دادن را از هشت سالگی شروع کردم و تا سن 22 سالگی به فرمول یک راه پیدا نکرده بودم. زمان خیلی زیادی برای من طول کشید تا به اینجا برسم. صبر چیز خیلی خیلی مهمی است.

من امیدوارم که بهتر به رقابتها برگردم اما می دانی، ما قرار است که سوار خودرو شویم و وقتیکه تمرین روز جمعه را به سر بگذرانیم خیلی خسته به نظر می رسیم. بنابراین خیلی جالب خواهد بود که ببینیم چطور مسابقات را شروع می کنیم اما من با تیمم، بونو و جیمز تلفنی صحبت کردم و تلاش کردم که با آنها برنامه ای را طرح ریزی کنم که چطور می خواهم بیایم.

من فکر می کنم که همه ما نیاز داریم که اطمینان حاصل کنیم وقتی که می رسیم بهینه سازی های را در تجهیزاتمان داشته باشیم. شبیه سازی ها و شبیه سازی مسابقه. من احتمالا وارد شبیه ساز می شوم که چیزیست که من اصولا آنچنان دوست ندارم اما بهینه سازی های این تجهیزات، این اطمینان را حاصل می کند که وقتیکه ما به پیست بازگشتیم آمادگی لازم را داشته باشیم و انگار که هیچ مسابقه ای را تا به الان از دست نداده ایم.

چطور ما می توانیم چنین کاری را بکنیم وقتیکه 7 8 مسابقه انجام نشده داریم که کاملا نشان دهنده بزرگی این چالش می باشد. من نمی دانم که آیا ما توان انجام این کار را داریم ولی هدف خوبی برای دنبال کردن می باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بدترین احساس فتل در 2017، پیامدهای تصادف با همیلتون در باکو است