20 هزار اصله نهال گل محمدی در ابرکوه کاشته شد


20 هزار اصله نهال گل محمدی در ابرکوه کاشته شد

یزد - ایرنا- مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در اجرای طرح توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، 20 هزار اصله نهال گل محمدی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در سال زراعی 99-98 در 10 هکتار از باغ های این شهرستان کاشته شد.

حسن زارع عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد نهال با قیمت یارانه ای تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و با کاشت این نهال ها سطح زیرکشت از ۲۵ به ۳۵ هکتار رسید .

وی اضافه کرد: گل محمدی با شرایط اقلیمی شهرستان سازگاری دارد و با توجه به کاربردهای آن در صنایع دارویی، غذایی و عطرسازی به منظور ارتقای برنامه تنوع کاشت در مزارع و باغ ها، توسعه کشت آن در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: با افزایش سطح زیرکشت ،ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار این مدیریت قرار دارد، متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

زارع خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه سال جاری از ۲۵ هکتار گلستان های ابرکوه ۴۰ تن محصول برداشت شد.

وی با اشاره به توسعه کشت این گیاه که توجیه اقتصادی خوبی برای بهره برداران دارد ، اظهار کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ پیش بینی می شود سطح زیرکشت گل محمدی به ۵۰ هکتار افزایش یابد.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال مردم وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها