خرید گندم مازاد خداآفرین توسط واحدهای تولیدی بخش خصوصی


خرید گندم مازاد خداآفرین توسط واحدهای تولیدی بخش خصوصی

تبریز- ایرنا- معاون بازرگانی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی گفت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خداآفرین توسط واحدهای تولیدی بخش خصوصی در داخل شهرستان خریداری می شود.

علیرضا شاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پرداخت آسان ، سریع و بدون ضرر محصولات مازاد کشاورزان عنوان کرد و افزود: کشاورزان شهرستان خداآفرین محصولات گندم خود را می توانند با قیمت مصوب دولتی ۲۵هزار ریال به مراکز خرید شهرستان عرضه کنند و مازاد آن را به واحدهای تولیدی بخش خصوصی با قیمت توافقی به منظور پیشگیری از تحمیل هزینه حمل بفروشند .

وی از ایجاد یک مرکز خرید گندم جدید در بسطاملو با ظرفیت یک هزار تن خبر داد و افزود: براساس سامانه پهنه بندی و مطابق دستور العمل سازمان اقدام به خرید محصولات می شود که سلف خرها و محصولات خریداری شده توسط مالکان کمباین نیز با همین شرایط و بنام خود کشاورزان در مراکز دولتی به فروش می رسد .

شاهدی با تاکید بر اینکه عاملان تشخیص خرید در مراکز خرید حضور مستمر داشته باشند از پیگیری و انجام مکاتبات جهت تعیین میزان رطوبت گندم در خرید این شهرستان خبرداد .

وی در ادامه کیفیت محصولات گندم و آرد و نان استان را در مقایسه با سالهای قبل مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درصورت نامطلوب بودن وضعیت محصولات سایر استانها برای حمل وانتقال گندم به خارج استان برنامه ریزی شده است .

معاون بازرگانی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی بر مسقف بودن مراکز خرید گندم به منظور حفظ کیفیت آن در مدت زمان نگهداری تاکید کرد .

شهرستان خداآفرین دارای ۳۵هزار نفر جمعیت است و بیش از ۹۰درصد جمعیت آن کشاورز و دامدارند و ۲۴هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...