100 قطعه پرنده قاچاق در نصرت‌آباد زاهدان کشف شد


100 قطعه پرنده قاچاق در نصرت‌آباد زاهدان کشف شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 100 قطعه پرنده از نوع مینا به صورت غیرمجاز در حوزه بخش نصرت آباد زاهدان شناسایی و توقیف شد.

‍وحید پورمردان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست بخش نصرت‌آباد با همکاری نیروی انتظامی استان یک محموله غیرمجاز پرنده از گونه «مینا» را در یک دستگاه اتوبوس شناسایی و توقیف کرد.

وی گفت: محموله پرنده شناسایی شده شامل ۱۰۰ قطعه مینا است که قاچاقچی مربوطه بوسیله یک دستگاه اتوبوس درحال انتقال آنها از زاهدان به سمت اصفهان بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با قدردانی از نیروهای انتظامی مستقر در پاسگاه‌ها و مبادی مختلف درون و برون شهری افزود: در این زمینه یک نفر متخلف دستگیر و به همراه مستندات و پرونده متشکله به مراجع قضایی تحویل شد.

قاچاقچیان و سودجویان همواره با سوءاستفاده از مرزهای طولانی استان سیستان و بلوچستان با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و مرزهای آبی دریای عمان در تلاش برای انتقال و جابجایی غیرمجاز کالاهای ممنوعه هستند که با حضور مقتدرانه نیروهای مرزبانی، انتظامی، امنیتی و نظامی معمولا در رسیدن به اهداف شان ناکام می مانند.

قاچاق انواع پرندگان زینتی از آنسوی مرز و انتقال آنها به عمق کشور از جمله اقدامات قاچاقچیان است که نیروهای انتظامی و یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست با هر نوع قاچاق پرندگان و حیوانات وحشی مقابله می کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!