درخواست معترضان آمریکایی به پایان خشونت پلیس


درخواست معترضان آمریکایی به پایان خشونت پلیس

تاکید شرکت کنندگان در مراسم وداع با جورج فلوید در هیوستون به پایان تبعیض نژادی و خشونت پلیس ضد رنگین پوستان در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما, ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا, حمله پلیس آمریکا به تظاهر کنندگان در پورتلند و سیاتل، برگزاری مراسم خاکسپاری جورج فلوید در هیوستون در راس اخبار آمریکا قرار دارد.

برپایی مراسمی در یادبود فلوید در هیوستون تگزاس

بازداشت سیاه‌پوست غیرمسلح با استفاده از شوک الکتریکی
یکی دیگر از نیرو‌های سفید پوست پلیس آمریکا به استفاده از باتوم برقی و شوک الکتریکی پی در پی روی گردن و ستون فقرات یک سیاه پوست غیر مسلح در شهر فیرفاکس ایالت ویرجینیا متهم شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه‌ی دیلی تلگراف، در این رویداد که تصویر آن را دوربین نصب شده روی لباس پلیس ویرجینیا ثبت و ضبط کرده، مرد سیاه پوست غیرمسلح با دستان خالی روبروی نیرو‌های پلیس ایستاده و با آنان گفتگو می‌کند.
در حالی که دیگر افسران پلیس دارند تلاش می‌کنند از دامن زدن به خشونت و درگیری جلوگیری کنند یکی از آنان که باتوم الکتریکی در دست دارد به مرد سیاه پوست (بی دفاع) که هیچ خطایی مرتکب نشده بود شوک الکتریکی می‌دهد و او را نقش زمین می‌کند. سپس سلاح لیزری را پشت سر او قرار داده و همزمان که روی کمرش نشسته است بار‌ها و بار‌ها به او شوک می‌دهد.
فریاد‌های پی در پی سیاه پوست (بی دفاع) به جایی نمی‌رسد و همکاران افسر پلیس هم هیچ دخالتی برای رها کردن او از زیر زانویش نمی‌کنند. در همین حال، پلیس سفیدپوست سلاح لیزری را پشت گردن مرد سیاه پوست قرار داده و بی امان به او شوک الکتریکی می‌دهد.
همکلاسی‌های جرج فلوید در دبیرستانش برای او شمع روشن کردند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، قتل جرج فلوید مرد سیاهپوست در آمریکا به دست افسران پلیس سفیدپوست، کسانی را بیش از همه متاثر کرده است که او را می‌شناختد. شب گذشته همکلاسی‌ها و هم دبیرستانی‌های جرج فلوید در ایالت تگزاس در دبیرستانی جمع شدند که با هم درس می‌خواندند و به یاد دوست خود شمع روشن کردند.
صد‌ها نفر در این مراسم شرکت داشتند. برادر جرج فلوید در این مراسم شرکت کرد و ضمن تشکر از دوستان جرج بر اجرای عدالت در این پرونده تاکید کرد.

تصاویر برگزیده اعتراض‌ به بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در آمریکا

اتهام ترامپ به پیرمرد ۷۵ ساله معترض
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر به حادثه هل دادن معترض سالخورده توسط پلیس شهر بوفالو نیویورک واکنش نشان داد و نوشت: تظاهرکننده در بوفالو که پلیس او را هل داد، ممکن است عامل تحریک و آشوب جنبش "انتیفا" ANTIFA باشد. مارتین گیوجینو ۷۵ ساله را پس از آنکه به نظر می‌رسید ارتباطات پلیس را زیرنظر گرفته است تا تجهیزات را مختل کند، دور کردند.
تظاهرات در ایالت واشنگتن
ادای احترام هزاران آمریکایی به پیکر جورج فلوید
شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد: هزاران نفر در شهر هیوستون به جسد جرج فلوید ادای احترام کردند
خبرنگار شبکه سی بی اس گفت: هزاران عزادار در حالی که ماسک به صورت داشتند در گرمای شهر هیوستون، چندین ساعت در مقابل این کلیسا صف کشیدند تا به جسد جرج فلوید ادای احترام کنند. جسد جرج فلوید بزودی در کنار مادرش در شهر هیوستون به خاک سپرده خواهد شد. بعد از دو هفته از زمان قتل او به دست درک شاوین، این افسر پلیس امروز در دادگاه حاضر شد. قرار وثیقه او ۱/۲۵ میلیون دلار تعیین شده است. شاوین به اتهام قتل درجه دوم بازداشت شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور