آموزش بیش از 7هزار  دانش‌آموز در طرح داناب/طرح‌های توسعه‌ آبی در استان ادامه دارد


آموزش بیش از 7هزار  دانش‌آموز در طرح داناب/طرح‌های توسعه‌ آبی در استان ادامه دارد

طرح‌های توسعه‌ آبی فعال در استان اردبیل می‌تواند به عنوان کارگاه علمی و آموزشی مورد توجه دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه وسیع علم‌آموزی باشد.

عباس جنگی مرنی ۲۱ خرداد در آیین اختتامیه طرح داناب با اشاره به آموزش ۷۵۰۰ دانش آموز در طرح داناب، اظهار کرد: طرح داناب که از سال ۹۷ آغاز شده بود یکی از طرح‌های مناسب در حوزه آموزش به دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب و نقش و اهمیت این مایه حیات است. بطوریکه امیدواریم در طرح‌های آینده تعداد دانش‌آموزان بیشتری تحت آموزش قرار گیرند و پوشش وسیع‌تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
به گفته وی در طرح داناب با توجه به مشکلات آب در مناطق مختلف استان اردبیل ۱۰۰ مدرسه به عنوان مدارس هدف انتخاب می‌شود که در آن دانش آموزان به عنوان ناجیان آب برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد بحران آب برگزار می‌کنند.

مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه طبق اطلاعات موجود ۹۰ میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد، خاطر نشان کرد: این در حالی‌ است که میزان مصرف در این دشت ۱۶۰ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل تنها استانی است که تنوع زیادی در مجموعه فعالیت‌های آبی داشته است، اضافه کرد: بطوریکه بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیرمرزی و ۹ سد مخزنی در استان وجود دارد و قطب آبیاری و زهکشی کشور بوده از این رو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت آب‌منطقه‌ای استان، ایجاد کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی بوده که این کمیته یک‌ماه قبل افتتاح شد.
جنگی مرنی با بیان اینکه استان اردبیل به جهت بهره‌مندی از منابع آبی مختلف همانند ۸۰ چشمه سرد که در خاورمیانه کم نظیر بوده است، گفت: در کنار آن وجود تعداد۵۰ چشمه آبگرم، جزو استان‌هایی است که مجموعه کاملی از منابع آبی را دارا بوده و علی‌رغم برخی از استان‌ها طرح‌های توسعه‌ای در این استان هم‌چنان فعال است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند