پیوست های زیست محیطی درساخت کارخانه بازیافت زباله یاسوج رعایت شود


پیوست های زیست محیطی درساخت کارخانه بازیافت زباله یاسوج رعایت شود

یاسوج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیوست های زیست محیطی درساخت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج رعایت شود.

سید علی ملک‌حسینی روز سهشنبه در بازدید از سایت دفن زباله واقع در دوپشته دشت روم که قرار است با ایجاد کارخانه زباله های شهر یاسوج را بازیافت کند افزود: روش دفن زباله شهر یاسوج مناسب نیست که این مهم به نبود مکان مناسب در سه دهه اخیر برمی گردد.

وی بیان کرد: ۱۵ روز مهلت به شهرداری یاسوج و مشاور طرح اجرای کارخانه بازیافت زباله در منطقه دو پشته دشتروم داده شده که تمامی پیوست های زیست محیطی این طرح اصلاح و اجرا شود.

شهردار یاسوج هم به واقع شدن مکان دفن زباله در بالا دست شهریاسوج و احتمال خطرات زیست محیطی به ویژه برای منابع آبی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهرداری با انعقاد قراردادی با سرمایه گذار کارخانه بازیافت زباله تلاش می کند تا این خطرات را به حداقل برساند.

نستهن مقدم افزود:بیش از ۹۸ درصد ساخت کارخانه ۳۵۰ تنی بازیافت زباله از سوی بخش خصوصوی در شهرک بُلُکوو انجام شده و تلاش می شود با کسب مجوز های لازم ساخت سیلویی با ظرفیت روزانه ۷۰۰ تن انباشت زباله در محل دوپشته دشت روم آغاز شود.

وی بیان کرد: کار دفن زباله تاکنون در ۱۶ هکتار از زمین های منطقه دو پشته دشتروم انجام می شد که در صورت موافقت این میزان به ۲۰ هکتار افزایش می یابد.

مقدم عنوان کرد:در صورت واگذری زمین درکنار این محل و ساخت سوله از سوی شهرداری، امکان انتقال زباله های روستاه ها ی اطراف شهر یاسوج هم در این مکان امکان پذیر خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:جمع آوری زباله های شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم و آتش زدن آنها خطرات جدی و مشکلات اساسی برای محیط زیست به وجود آورده است.

سید اسد الله هاشمی افزود: با وجود واگذاری ۱۸ هکتار زمین به شهرداری یاسوج برای سلاخت کارخانه بازیافت زباله، اما هنوز این کار انجام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس