بیماری قلبی؛ علت مرگ آسیه پناهی اعلام شد


بیماری قلبی؛ علت مرگ آسیه پناهی اعلام شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، علت مرگ «آسیه پناهی» را بیماری حاد قلبی اعلام کرد و گفت: تعیین رابطه سببی عواملی نظیر استرس باید با دستور مقام قضایی دوباره بررسی شود.

سلیم خانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: میانگین جوابدهی علت مرگ در پزشکی قانونی ۷۸ روز است اما به دلیل اهمیت این پرونده در کمتر از ۲۰ روز تعیین تکلیف شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روز ۳۰ اردیبهشت ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه خانه آسیه پناهی، زن آلونک نشین در شهرک فدک را به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی تخریب کردند.

پس از تخریب کپر، خانم پناهی برای انتقال به کمپ «چشمه سفید» در جنوب شهر، سوار خودروی اجراییات شد اما در مسیر انتقال دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد و چند روز بعد این خبر در فضای مجازی به صورت گسترده ای منتشر شد.

جانباز فوت شده ۱۰۰ درصد سوختگی داشت

خانی در ادامه در خصوص علت فوت جانبازی که در مقابل بنیاد شهید کرمانشاه اقدام به خودسوزی کرده بود نیز گفت که او ۱۰۰ درصد سوختگی داشته است اما آزمایشات سم شناسی نیز بر روی وی انجام شده که هنوز نتایج آن مشخص نیست ضمن اینکه خانواده ایشان نسبت به کسی شکایتی ندارند.

وی همچنین آمار پرونده های استان را در پزشکی قانونی بالا دانست و افزود: این موضوع نشان می دهد که حال ما و حال جامعه خوب نیست.

او ابراز امیدواری کرد که آمارهای پزشکی قانونی در آینده روند کاهشی داشته باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پاسخ به سوُال خبرنگار ایرنا مبنی بر درصد خطای پزشکی قانونی در علت یابی پرونده ها نیز گفت: به طور کل ۹۸.۲ درصد نظرات پزشکی قانونی مورد پذیرش همکاران قضایی قرار می گیرد.

خانی در خصوص آمار خودزنی در نزاع ها و تصادفات ساختگی اظهار داشت که آمار خودزنی ها در استان بالاست اما در تصادفات ساختگی در گذشته میانگین ۲۰ مورد داشتیم که این وضعیت درحال کنترل است و آمار ما به میانگین پنج مورد در ماه رسیده است.

وی یکی از راه های کنترل این موضوع را معاینه افراد به محض ارجاع به بیمارستان اعلام کرد و افزود: با این روش بعد از معاینه اولیه دیگر کسی نمی تواند بعد از معاینه به خودش آسیب وارد کند و در مورد آن ادعایی داشته باشد.

به گفته خانی، چندین باند مرتبط با خودزنی در نزاع ها و تصادفات ساختگی در استان متلاشی شده است.

اثبات قصور پزشکی در ۷۸ پرونده

مدیرکل پزشکی قانونی استان در پاسخ به سوُال خبرنگار ایرنا در خصوص میزان پرونده های مرتبط با قصور پزشکی در استان نیز بیان داشت که به دلیل ارجاع بیشتر پرونده ها به نظام پزشکی نمی توان آمار دقیقی در این خصوص اعلام کرد اما در سال ۹۸ قصور پزشکی در ۷۸ پرنده توسط نظام پزشکی استان محرز شد که بیشترین آمار مربوط به حوزه زنان و زایمان بوده است.

خانی، همچنین فوتی های ناشی از الکل در سال گذشته ۲ نفر اعلام کرد.

۳۰ تغییر جنسیت در سال ۹۸

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه آمار درخواست برای تغییر جنسیت را در استان بالا دانست و گفت: ۳۰ نفر در سال ۹۸ تغییر جنسیت داده اند که بیشترین تقاضا تغییر جنسیت از زن به مرد بوده است.

خانی، همچنین در خصوص سالمند آزاری گفت که گزارشی در این خصوص به ما ارجاع نشده است؛ او همچنین در خصوص کودک آزاری آماری ارایه نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی