رشد 43درصدی درآمدهای مالیاتی خراسان شمالی در بهار امسال


رشد 43درصدی درآمدهای مالیاتی خراسان شمالی در بهار امسال

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در بهار امسال درآمدهای مالیاتی وصول شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال43 درصد رشد داشت و به رقم هزار و 60 میلیارد ریال رسید.

یوسف یعقوبی نژاد روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه ورازت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال پیش ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه ۳۰درصد از سهم این درآمدها از پتروشیمی خراسان شمالی وصول شده است گفت: ۳۰درصد دیگر سهم مالیات برارزش افزوده و ۲۷ درصد نیز مالیات حقوق و ۱۳درصد بقیه نیز مالیات شرکت ها، مشاغل و مالیات ارث و مانند آن ها بود.

وی از وصول۲۴۸ میلیارد ریال عوارض هم خبر داد و افزود: عوارض وصولی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری ها و عشایر واریز شد که این بخش نیز رشد ۳۸ درصدی داشته است.

یعقوبی با اشاره به درآمدهای سال ۹۸ و تحقق ۸۸ درصدی آن، اظهار داشت: درآمدهای وصولی مالیاتی استان در سال ۹۸، سه هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۱۹درصدی دارد و علاوه بر این ۸۱۰ میلیارد ریال نیز عوارض مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول و به حساب دهیاری ها، شهرداری ها و عشایر واریز شد.

مدیر کل امورمالیاتی با بیان این که اصل معوقات مالیاتی در استان هزار میلیارد ریال است اظهار داشت:در این استان فقط یک بدهکار بزرگ مالیاتی وجود دارد که بدهی او هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

افزایش صادرات در بهار امسال

مدیر گمرک خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در بهار امسال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان صادر شده است.

دکتر جواد جعفری افزود: امسال عملکرد صادراتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۶درصدی را تجربه کرد و مقصد این صادرات کشورهای افغانستان، عراق، گرجستان، آذربایجان و ایتالیا بود.

وی با بیان اینکه واردات خراسان شمالی در بهار امسال ۱۳ میلیون دلار بود گفت: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از این رقم کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات صنعتی بود.

وی درآمد گمرک در این مدت را ۳۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با بهار سال قبل تا کنون ۹۰درصد افزایش دارد.

وی افزود: گمرک خراسان شمالی آماده راه اندازی گمرکات تخصصی فرش و زعفران است.

منابع و مصارف سیستم بانکی خراسان شمالی

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانکی خراسان شمالی نیز با بیان این که منابع ۱۳ بانک دولتی و خصوصی استان در سال گذشته ۳۲درصد رشد داشت گفت: منایع بانک های استان در سال گذشته ۷۰ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال بود و این درحالی است که مصارف ما به ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال رسید و مطالبات غیر جاری ما نیز به پهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

علی اصغر هدایتی افزود: در اسفند ماه ۹۸ رشد مصارف ما به ۳۲ درصد رسید در حالی که در بانک های خصوصی و موسسات مالی ما این رقم زیر یک درصد بود.

وی گفت: سال گذشته نسبت منابع ما به مصارف ۱۱۴درصد بود و این در حالی است که این نسبت در موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی ۳۰درصد و به معنای این است ۷۰ درصد منابع بانک های خصوصی و موسسات مالی به خارج از استان می رود.

وی افزود: دو ماه ابتدای امسال هم مطالبات و هم منابع و مصارف ما رشد داشت.

هدایتی با بیان اینکه امسال مطالبات بانک های استان ۷ درصد رشد داشت اظهار داشت: منابع ما در اردیبهشت امسال به ۷۳ هزار و ۲۹۵ میلیون ریال و مصارف ما نیز به ۸۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال رسید که به همین دلیل با جریمه بانک مرکزی نیز مواجه شدیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان اظهارداشت: سهم ما از محل ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی که از محل خسارت کرونا بین استان ها تقسیم شد ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و تخصیص آن نیز انجام شده است.

وی از پرداخت هزار و ۳۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در خراسان شمالی خبر داد و گفت: هفت هزار و ۲۳۵ نفر نیز در نوبت پرداخت وام ازدواج هستند.

وی از پاسخگویی سیستم بانکی استان به ۹۰درصد از نامه های سفر ریاست جمهور به استان نیز خبر داد و افزود: ۹۵درصد از سهمیه ابلاغی وام های قرض الحسنه اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هم پرداخت شده است.

وی افزود: سهمیه ابلاغی اشتغال زایی این دو نهاد حمایتی ۹۴۷ هزار میلیار ریال بود.

سهم استان از مولد سازی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از بخش هایی که امسال دولت روی آن برای جبران نبود درآمد های نفتی در نظر گرفته مولد سازی است.

مجید درخشانی افزود: سهمی که دولت از محل مولد سازی و فروش اموال مازاد ادارات دولتی برای استان در نظرگرفته شده است، ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی بر استفاده از ظرفیت فرابورس در تامین مالی واحد های تولیدی استان تاکید کرد و گفت: برنامه ای را در این بخش شروع کرده ایم تا از این ظرفیت استفاده کنیم و قرار بر این است که تعدادی از مدیران فرابورس در نیمه دوم تیر ماه در استان حضور یابند و با واحد های تولیدی گفت گو و در این زمینه کار کنند.

درخشانی افزود: مطالبات دستگاه های دولتی به پیمانکاران استان تا آذر ماه سال قبل ۳هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال است که می توانند با اسنادخرانه تهاتر کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳هزار نفر جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟